آفتاب
در جلسه کمیسیون بودجه مجلس؛

نرخ خوراک پالایشگاهها 18.5 دلارتعیین شد/ مجوز انتشار 25 هزارمیلیارد تومان اوراق مشارکت برای دولت

نرخ خوراک پالایشگاهها 18.5 دلارتعیین شد/ مجوز انتشار 25 هزارمیلیارد تومان اوراق مشارکت برای دولت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نرخ خوراک پالایشگاهها و پتروشیمی ها در لایحه بودجه 93، 18.5 دلارتعیین شد که پالایشگاهها موظفند پس از کسر کسورات قانونی به دولت بپردازند.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به جلسه امروز عضو کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی مواد لایحه بودجه 93 گفت: در جلسه امروز انتشار اوراق مشارکت در لایحه بودجه 93 بررسی شد و بر این اساس با پیشنهادات دولت در لایحه بودجه موافقت شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه با انتشار 15 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از سوی شرکت های وابسته به وزارت نیرو، دفاع، راه و شهرسازی برای طرح های آبرسانی، آب شیرین کن موافقت کرد.

جلیلی ادامه داد: علاوه بر این به دولت اجازه داده شد تا سقف 3 هزار میلیارد تومان برای طرح های غیرانتفاعی اوراق مشارکت منتشر کند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی همچنین با پیشنهاد دولت مبنی بر انتشار 7 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری ها با تضمین خود شهرداری ها موافقت کرد.

در این صورت 2 هزار میلیارد تومان از این اوراق مشارکت اختصاص به طرح های قطار شهری اختصاص می یابد.

وی گفت: در این جلسه بخش‌های دیگری از مصارف ارزی از صندوق ملی توسعه تعیین و مقرر شد تا از محل اعتبارات این صندوق به میزان 20 درصد کل موجودی در بانک‌های داخلی سرمایه‌گذاری شود.

جلیلی با اشاره به جلسه کارگروه نفت کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در این جلسه نرخ خوراک پالایشگاهها و پتروشیمی ها در لایحه بودجه 93، 18.5 دلار تعیین شد تا پس از کسر کسورات قانونی به دولت بپردازند.

به گزارش مهر بررسی لایحه بودجه از هفته گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه آغاز شده و تاکنون بحث های مربوط به مقدار فروش نفت، درآمدهای مالیاتی ، سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی و نحوه هزینه آن بررسی شده است.

هم اکنون کمیسیون های مجلس مشغول بررسی لایحه بودجه 93 هستند.
 

کد N23086

وبگردی