آفتاب

یورش نظامیان آل خلیفه به منازل/ تلاش انگلیس برای فروش جنگنده تایفون به بحرین

یورش نظامیان آل خلیفه به منازل/ تلاش انگلیس برای فروش جنگنده تایفون به بحرین

ادامه سیاست های سرکوبگرانه رژیم بحرین و تلاش انگلیس برای فروش جنگنده های تایفون به این کشور از مهمترین اخبار آن به شمار می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المنامه، منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین از بازداشت 20 نفر در منطقه ستره در شب گذشته خبر دادند.

جمعیت الوفاق به یورش نظامیان رژیم به منازل مردم و تخریب اثاثیه منازل آنها اشاره کردند.

از سوی دیگر یک رسانه انگلیسی در گزارشی با اشاره به ناکامی لندن در فروش جنگنده های تایفون به امارات از تلاش این کشور برای فروش سلاح به رژیم بحرین خبر داد.

روزنامه فایننشال تایمز آورده است: شکست گفتگوها مربوط به صادرات جنگنده های تایفون به امارات به مثابه ضربه به انگلیس و شرکت اسلحه سازی بی آی ای که امیدوار بود از قرارداد نظامی با امارات مبلغی حدود شش تا 10 میلیارد دلار عایدش شود محسوب می شود.

این رسانه می نویسد: شرکت اسلحه سازی مذکور قراردادهایی با سعودی و عمان دارد و گفتگوهایی را با بحرین در این باره شروع کرده است، اما شکست گفتگوها با امارات چالشی بزرگ برای دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به شمار می رود که در ماه گذشته میلادی در دیدار با شیخ محمد بن زاید آل نهیان حاکم ابوظبی کوشید که وی را به امضای قرار داد نظامی با شرکت بی آی ای وادار کند.

از سوی دیگر دادگاه بزرگ اداری بحرین از اعلام حکم درباره انحلال شورای اسلامی علمای بحرین در نوزده ژانویه آینده خبر داد.

کد N22959

وبگردی