آفتاب
نماینده پیرانشهر:

پس از گذشت 26 سال از دفاع مقدس مردم سردشت همچنان بر روی مین می‌روند

پس از گذشت 26 سال از دفاع مقدس مردم سردشت همچنان بر روی مین می‌روند

نماینده مردم پیرانشهر گفت: مردم پیرانشهر و سردشت همچنان برای احراز جانبازی خود دچار مشکل هستند و هزینه درمان دانش‌آموزان شین آباد نیز هنوز تامین نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خضری نماینده مردم پیرانشهر در تذکر شفاهی خود امروز خود در مجلس شورای اسلامی گفت: به رقم پیگیری‌ها و قول‌های متعددی که داده شده است هنوز هزینه درمان بستری دانش‌آموزان شین آباد تامین نشده است و ما همچنان پیگیر هستیم که ظرف چند روز آینده آنها بستری و مداوا شوند.

وی ادامه داد: تذکر بعدی من در رابطه تعریض راه‌های بین شهری پیرانشهر به مرز طبرسین با توجه به اینکه 70 درصد صادرات از خود پیرانشهر نقده تعریض، بهسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز و همچنین جاده پیرانشهر به سردشت، سردشت به مهاآباد، سردشت به بوکان و همچنین سردشت به بانه است.

نماینده مردم پیرانشهر سومین تذکر خود را به وزارت نیرو داد و خاطر نشان کرد: باید نسبت به رفع معارض تصویه‌خانه شهر نناسه که بسیار مهم است زیرا بحث فاضلاب در سلامت شهروندان تاثیر بسیار زیاد دارد همچنین آبرسانی و آب شرب روستاها و شهرهای دیگر سردشت و پیرانشهر نیز نیاز به توجه دارد.

وی افزود: در رابطه با گازرسانی تذکر به وزیر نفت دارم چرا که متاسفانه با وجود قول‌های متعددی که از پارسال داده شده و پیمانکار تحویل داده شده است گازرسانی به شهرهای مختلف صورت نگرفته است من تعجب می‌کنم که طرح‌های ملی سال 92 حتی یک ریال هم تخصیص اعتبار نداشته است و این امر مشکل ایجاد می‌کند.

خضری در رابطه با احراز جانبازی مصدومین شیمیایی سردشت نیز تذکر داد و تاکید کرد: با وجود گذشت 26 سال از بمب‌باران شیمیایی هنوز هم متاسفانه جانبازان برای احراز جانبازی خود با مشکل مواجه هستند. همچنین عزیزانی که روی مین می‌روند چرا که مین‌روبی هنوز تمام نشده است و مین‌هایی از هشت سال دفاع مقدس همچنان وجود دارد نیز برای احراز جانبازی خود با مشکل مواجه هستند ما انتظار داریم تا بحث مین‌روبی، خنثی‌کردن مین‌ها و پاکسازی این مناطق مورد توجه وزارت محترم کشور قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N22657

وبگردی