آفتاب

دیپلمات جنجالی‌ هند به مقر سازمان ملل منتقل می‌شود

دیپلمات جنجالی‌ هند به مقر سازمان ملل منتقل می‌شود

به گفته مقام‌های هند،‌ دیپلمات ارشد این کشور در آمریکا که اخیرا خبرساز شده و تنش‌هایی را میان دهلی‌نو و واشنگتن به وجود آورده است،‌ به مقر سازمان ملل منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات هند امیدوارند با انتقال "دویانی خوبراگید"، معاون سابق کنسولگری کل آمریکا در شهر نیویورک به هیات هند در سازمان ملل موجب مصونیت وی از تعقیب قضایی به اتهام جعل روادید و سوءاستفاده از یک خدمتکار شود.

این در حالی است که مشخص نیست آیا اعطای استوارنامه به خوبراگید به عنوان یکی از اعضای هیات هند در سازمان ملل باعث برطرف شدن مناقشه میان هند و آمریکا می‌شود یا خیر؟ این در حالی است که انتقال وی وابسته به پذیرش این مسئله از سوی وزارت امور خارجه آمریکا است.

آسوکه مخرجی، سفیر هند در سازمان ملل اخیرا گفت که در نامه‌ای به بان کی‌مون، دبیرکل این سازمان مسئله انتقال این دیپلمات 39 ساله هندی را اطلاع داده است.

در چند روز گذشته هند و آمریکا به سبب افزایش اعتراضات در هند در خصوص بدرفتاری با خوبراگید حین بازداشت در آمریکا، دچار اختلاف شده‌اند. این دیپلمات هندی در تاریخ 12 دسامبر به اتهام سوءاستفاده از یک خدمتکار خود و کار کشیدن بیش از حد از وی و دادن حقوقی پایین‌تر از مبلغ قرارداد به او، بازداشت شد و چندی بعد با وثیقه 250 هزار دلاری و تسلیم کردن گذرنامه‌اش، آزاد شد.

وی نسبت به اتهام دیگر خود در خصوص جعل روادید اظهار بی‌گناهی کرده است و در عین حال درباره اینکه به خدمتکارش چه مقدار حقوق داده، اظهارات دروغ گفته است.

وی در صورتی که در قبال هر دو اتهام خود محکوم شود، با مجازات بالغ بر 15 سال زندان روبرو خواهد شد. با این وجود آمریکا در اقدامی نامعمول، خانواده خدمتکار مورد اشاره را از هند به آمریکا آورده است.

پریت دهارا، دادستان آمریکا در منطقه جنوبی نیویورک گفت: خانواده سانگیتا ریچارد، خدمتکار دیپلمات هندی به آمریکا آمده‌اند و این اتفاق پس از اطلاع یافتن از تلاش‌های هند برای خاموش کردن این قربانی و وادار کردن وی به بازگشت به هند انجام شده است.

انتهای پیام

کد N22580

وبگردی