آفتاب

لایحه مقابله با قاچاقبران و اسکان دهندگان غیرقانونی اتباع بیگانه تقدیم دولت شد

لایحه مقابله با قاچاقبران و اسکان دهندگان غیرقانونی اتباع بیگانه تقدیم دولت شد

تهران - ایرنا - مدیرکل امور اتباع و مهاجران وزارت کشور از تقدیم لایحه مقابله با قاچاقبران و اسکان دهندگان غیرقانونی اتباع بیگانه به دولت خبرداد و گفت: برخورد شدید قانونی، حبس و حتی مصادره اموال در انتظار اتباع غیرقانونی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «عزیز کاظمی» روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به بررسی حضور اتباع کشورهای دیگر در ایران پرداخت و اظهار داشت: حدود 800 هزار نفر تبعه خارجی پناهنده وجود دارد که قالب آن را افغان ها تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: همچنین حدود 450 هزار نفر نیز از این اتباع به صورت پاسپورتی در کشور حضور دارند که به غیر از این دو گروه نیز برخی افراد به صورت غیرمجاز در کشور سکونت دارند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور، اتباع مجاز در ایران را به دو دسته خانواری و عادی تقسیم کرد و گفت: عده ای از این افراد گذرنامه خود را در داخل کشور گرفته اند که باید روادید خود را از افغانستان دریافت می کردند، اما حدود 400 هزار نفر از این افراد با همکاری مسوولان ذیربط در کشور روادید خود را دریافت کرده اند.

کاظمی ادامه داد: 50 هزار نفر از اتباع گذرنامه ای گروه افراد مجرد هستند که برای این تعداد نیز مدارک قانونی صادر شده و مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهارداشت: طبق قانون، گروه های خانواری باید در نیمه شهریورماه کشور را ترک می کرده و یا به تمدید مدارک خود می پرداختند، اما با توجه به دیدار وزیر کشور با وزیر مهاجرت افغانستان مهلت چند ماهه ای به این اتباع داده شده است.

مدیر اموراتباع و مهاجرین وزارت کشور گفت: با توجه به مذاکرات مسوولان ذیربط و مساعدت های آنان فرصتی به این اتباع داده شد تا به تمدید روادید خود بپردازند و این کمک از طرف کشورمان صورت گرفته است.

ادامه دارد....

سیام(3)7261**9261**1535
کد N22546

وبگردی