آفتاب
آقامحمدی در تذکری؛

چرا هیچکس مسوولیت ملاقات هیات پارلمانی با زندانیان و مجرمین را به عهده نمی‌گیرد

چرا هیچکس مسوولیت ملاقات هیات پارلمانی با زندانیان و مجرمین را به عهده نمی‌گیرد

نماینده مردم خرم‌آباد در تذکری از دیدار هیات پارلمانی با برخی زندانیان و مجرمین انتقاد کرد و گفت: اگر این دیدار بدون هماهنگی بوده چرا با آنها برخورد نشده است؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در تذکری با استناد به ماده 23 و 24 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مورد تذکر در مورد دیدار هیات پارلمانی اروپا با زندانیان و مجرمین است که اولا این هیات شرط گذاشته بر این اساس که به این شرط به ایران خواهد آمد که با زندانیان ملاقات کنند باید مشخص شود چه کسی این شرط را پذیرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که این هیات به ایران آمد رییس هیات پارلمانی در مصاحبه‌ای علت اصلی ملاقات با این زندانیان را تقدیم جایزه ساخاروف عنوان کرد که به هر یک از آنها 50 میلیون یورو داده شود.

لاریجانی که ریاست جلسه علنی بر عهده داشت هنگامی نماینده تذکر دهنده چنین مبلغی را عنوان کرد اینگونه پاسخ داد: سطح را بالا گرفته‌اید.

نماینده مردم خر‌م‌آباد نیز در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: جایزه ساخاروف، ناراضی شوروی به افرادی داده می‌شود که در راستای سیاست غرب علیه رژیم‌های حاکم در کشورشان مبارزه می‌کنند.

وی افزود: اما متاسفانه مسئولیت این ملاقات را هیچکس به عهده نمی‌گیرد وزارت خارجه می‌گوید مجلس باید پاسخگو باشد، مجلس می‌گوید وزارت خارجه، و وزارت اطلاعات هم می‌گوید اطلاعی ندارم. بنابراین اگر بدون هماهنگی بوده است چرا با اینها برخورد نشده است؟ اما پس از آن کوچک و بزرگ مسوولین ردیف می‌شوند که با این هیات دیدار داشته باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به لاریجانی گفت: شما به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی باید از حیثیت مجلس دفاع کنید و هرکس که عامل این قضیه است ماخذه شود.

به گزارش ایسنا، لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: آقای جلالی در این زمینه پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام

کد N22399

وبگردی