آفتاب
با حضور وزیر کشور؛

مراسم تودیع و معارفه استاندار قم برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه استاندار قم برگزار شد

در این مراسم که عصر امروز در تالار معصومیه استانداری قم با حضور شخصیت های حوزوی و نمایندگان قم در مجلس برگزار شد، لوح تقدیری به استاندار سابق قم اهدا و حکم استاندار جدید قم به وی تحویل داده شد.

ایلنا: مراسم تودیع کرمرضا پیریایی استاندار سابق قم و معارفه حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق صالحی منش استاندار جدید قم، عصر امروز با حضور محمدرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در تالار معصومیه استاندار قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، در این مراسم علاوه بر رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دکتر جعفری نماینده دکتر علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی، تنی چند از مسئولان حوزوی از جمله آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، مدیران ادارات و نهادهای مختلف استان قم و جمعی از فعالین سیاسی و اجتماعی این استان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسملین آشتیانی به نمایندگی از نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و همچنین به نمایندگی از حوزویان به ایراد سخنرانی پرداخت.

پس از آن کلیپی چند دقیقه ای از فعالیت های کرمرضا پیریایی در مدت یک سال و نیم گذشته در جایگاه استاندار قم پخش شد.

کرمرضا پیریایی نیز سخنران دیگر این مراسم بود که در سخنانش با بیان این که استان قم در 8 سال دولت احمدی نژاد واقعا پیشرفت قابل ملاحظه ای به خود دید، گفت: نباید خدمات گذشته را نفی کرد و این را دانست که اگر تعریف از کارهای گذشته انجام شود، کارهای استاندار جدید قم جناب آقای صالحی منش، نمود بیشتری خواهد داشت.

در ادامه این مراسم محمدرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به ایراد سخن پرداخت و با تشکر از خدمات استاندار سابق قم، انتخاب حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق صالحی منش استاندار جدید قم را سعادت، توفیق و لطف الهی دانست که مردم قم به آن دست یافته اند. وزیر کشور اضافه کرد که استاندار جدید قم مورد تأیید و لطف همه دوستان قم و دلسوزان این استان بوده و هیچ گونه مخالفتی با ایشان نشده است.

وزیر کشور در بیان شاخصه های لازمی که استاندار جدید قم باید به آن ها توجه کند، گفت: رعایت اعتدال در انجام کارها، توجه به مقوله عدالت به عنوان یکی از شاخصه های نظام جمهوری اسلامی ایران، حرکت در چارچوب قانون، توجه به نظرات مردم و ارتباط مداوم با آن ها با حضور در مساجد و هیئات مذهبی، پاکدستی و استفاده از نیروهای توانمند و پاکدست در مدیریت استان و... از شاخصه های مهمی است که استاندار قم باید به آن ها توجه کند.

پس از سخنان وزیر کشور، لوح تقدیری از سوی وزیر کشور به استاندار سابق قم اهداء و پس از آن حکم استانداری قم به حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش داده شد.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش استاندار جدید قم، پایان بخش این مراسم بود که وی در سخنانش قم را خاستگاه فرهیختگان انقلابی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: خدا را شاکرم که توفیق خدمت در شهری را فراهم کرد که مراجع عظام به عنوان سکانداران فقهی جهان تشیع حضور د ارند که سرآمد آنان بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هستند.

وی اضافه کرد: از پشتیبانی بیت مقام معظم رهبری، بیت امام خمینی(ره)، مراجع عظام تقلید، رئیس جمهور محبوب، هیئت محترم دولت، رئیس مجلس شورای اسلامی دکتر علی لاریجانی، وزیر کشور، مدیر حوزه های علمیه، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، امامان جمعه قم، آقایان آشتیانی و امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تشکر می کنم.

استاندار قم در ادامه برنامه های خود برای دوران فعالیت خود را تشریح کرد و گفت: عدالت، توسعه و پیشرفت همه جانبه استان، امنیت همه جانبه در حوزه جان و روان مردم، بهبود روابط ادارات با مردم، توجه به معیشت مردم، اصلاح چهره شهر قم با رویکرد اخلاقی و مذهبی، اعتدال و عقلانیت در انجام کارها و شایسته سالاری در انتصاب نیروهای مدیریتی در استان، از جمله شاخصه های مهمی است که در دوران استانداری به آن ها توجه خواهم کرد.

 

کد N22346

وبگردی