آفتاب

ادامه بررسی کمیسیون برنامه و بودجه برای نحوه هزینه منابع صندوق توسعه ملی

ادامه بررسی کمیسیون برنامه و بودجه برای نحوه هزینه منابع صندوق توسعه ملی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی نحوه هزینه کرد منابع صندوق توسعه ملی در جلسه نوبت عصر کمیسیون گفت: نمایندگان پیشنهاداتی را در راستای افزودن بندهایی برای نحوه هزینه کرد منابع صندوق توسعه ملی ارائه دادند که هنوز کمیسیون به جمع بندی نهایی نرسیده است.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، در خصوص جلسه نوبت عصر کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی بندهای لایحه بودجه 93 گفت: در جلسه نوبت عصر موضوع صندوق توسعه ملی بررسی شد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان بندهایی را برای هزینه منابع صندوق توسعه ملی پیشنهاد می دادند.

وی گفت: نمایندگان به خاطر شرایطی که در حوزه اقتصادی وجود دارد با پیشنهادات خود سعی می کردند از منابع صندوق توسعه ملی در راستای رشد و تحرک بیشتر بخش خصوصی استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاداتی مبنی بر خرید هواپیما با منابع صندوق توسعه ملی و یا اختصاص بخشی از منابع این صندوق به سرمایه گذاری در خارج از کشور برای پیمانکارانی که در مناقصه های بین المللی برنده می شوند ، مطرح شد.

وی تاکید کرد: فردا نیز در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه دراین خصوص گفتگو خواهیم کرد و به جمع بندی نهایی می رسیم تا پیشنهادات کمیسیون برنامه و بودجه را به کمیسیون تلفیق ارائه دهیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه دولت موافق نیست به منابع صندوق توسعه ملی تبصره های زیادی وارد شود، گفت: در صورتی که نمایندگان با تبصره های زیادی تکالیفی را برای دولت و برای منابع صندوق توسعه ملی مشخص کنند می توان در اصطلاح گفت که صندوق توسعه ملی را سوراخ کرده اند.

وی اظهار داشت: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تکلیف منابع صندوق توسعه ملی مشخص شده و درصدهایی برای بخش های مختلف اقتصادی در نظر گرفته شده است.

جلیلی ادامه داد: دولت پیشنهاد داشت که درصدی از درآمدهای صندوق توسعه ملی به شرکت های دولتی اختصاص یابد که نمایندگان مخالف این پیشنهاد بودند زیرا بر اساس قانون منابع صندوق توسعه ملی باید به بخش خصوصی اختصاص یابد.

به گزارش مهر، لایحه بودجه اوایل آذرماه به مجلس ارائه شد. پس از آن کمیسیون برنامه و بودجه علی رغم تعطیلات مجلس بررسی لایحه بودجه را آغاز کرد. تا امروز بخش های درآمدی لایحه بودجه شامل درآمدهای نفتی و مالیاتی بررسی شده است.

امروز صبح نیز 35 میلیارد دلار به فاینانس خارجی اختصاص یافت . چگونگی هزینه کرد منابع صندوق توسعه ملی در جلسه صبح امروز نیز مورد بررسی قرار گرفته بود.

کد N22233

وبگردی