آفتاب

سه سرباز ارتش یمن در حمله مردان قبیله ای کشته شدند

سه سرباز ارتش یمن در حمله مردان قبیله ای کشته شدند

تهران - ایرنا - مردان قبیله ای در یمن روز شنبه در حمله به یک قرار گاه نظامی ارتش ، سه سرباز را کشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از عدن ، این حمله در دومین روز رویارویی هایی صورت گرفت که مرگ یکی از سران قبایل محرک آن بود و تمام شهرهای منطقه نا آرام جنوب یمن را فلج کرد. یک مقام محلی گفت : مردان قبیله ای یک روز پس از هشدار به نیروهای ارتش برای ترک منطقه ˈ با استفاده از مسلسل ˈ به یک ایست بازرسی در شرق شهر القطن حمله کرده و سه سرباز را کشته و عده ای دیگر را زخمی کردند. ˈ

این در حالی است که پلیس پیشتر از شروع در گیری ها در شهرهای سراسر جنوب یمن خبر داد و گروه های پزشکی گفتند، یک شبه نظامی زخمی شده در روز جمعه بر اثر شدت جراحات در گذشته است .

تنش ها در شمال یمن نیز بالاگرفته و حزب سنی الاصلاح ، شورشیان شیعه زیدی معروف به حوثی ها را به ربودن یکی از اعضای خود متهم کرده اند.

در استان شرقی مارب ، خرابکاران یک خط لوله را برای سومین بار طی هفته جاری منفجر ساخته و مردان قبایلی سربازان همراه کارگران اعزامی برای تعمیر این خط لوله را مورد حمله قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد: درد و رنج فزاینده مردم جنوب یمن که به دنبال پایان حکومت استعمار انگلیس در سال 1967 مستقل شد، ولی بعدا در سال 1990 به شمالی ها پیوست، از علل اصلی این درگیری ها است.

تلاش جنوب برای جدایی مجدد در سال 1994 محرک یک جنگ داخلی خونین کوتاه مدت شد .

این مناقشه با اشغال جنوب توسط نیروهای شمال پایان یافت ولی مناقشات مربوط بر سر اراضی و اشتغال زایی باقی مانده و مایه رنجش جنوبی ها شده است .

مترجمام 1403 ** 1917
کد N21659

وبگردی