آفتاب

حمله به بالگرد سازمان ملل در سودان جنوبی

حمله به بالگرد سازمان ملل در سودان جنوبی

تهران - ایرنا - مقامات سودان جنوبی روز شنبه اعلام کردند که یک فروند بالگرد سازمان ملل روز جمعه حین عملیات تخلیه صلح بان ها و غیرنظامیان در ایالت ناآرام ˈجونگلیˈ هدف قرار گرفت و متحمل خساراتی شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از شهر نایروبی کنیا، ایالت جونگلی همان ایالتی است که ساعاتی پیش به یک بالگرد آمریکایی در آن حمله شد.

یک مقام سودان جنوبی گفت که بالگرد سازمان ملل در حال عملیات تخلیه پرسنل این سازمان از پایگاهی در ایالت جونگلی هدف تیراندازی سلاح سبک قرار گرفت و مجبور به فرود اضطراری شد.

یک مقام دیگر اعلام کرداین بالگردکه پس ازحمله پرواز با آن ممکن نبود،رها شد.تلفاتی در این حمله گزارش نشده است.

درهمین حال آسوشیتدپرس خبردادکه سخنگوی سازمان ملل برای اظهارنظر درمورداین حادثه به تماس های تلفنی و اینترنتی این خبرگزاری پاسخ نداد.

یک فروند بالگرد آمریکا روزشنبه درشهرˈبورˈ مرکز ایالت جونگلی هدف قرار گرفت که بر اثر آن 4 سرباز آمریکایی زخمی شدند.

درگیری در سودان جنوبی که از یک هفته پیش آغاز شده است، این خطر را به همراه دارد که این کشور تازه تاسیس تنها دو سال پس از استقلال از سودان به ورطه یک جنگ داخلی قومیتی کشیده شود.

درگیری ها در سودان جنوبی،وفاداران به رییس جمهوری این کشور را علیه وفاداران به معاون سابق وی در گود مبارزه قرار داده است.

طبق اعلام کارمندان سازمان ملل درسودان جنوبی،صدها نفر هفته گذشته در سراسر این کشور کشته شدند و 35 هزار غیرنظامی نیز در پایگاه های این سازمان پناه گرفته اند.

مترجمام**9109 **1856
کد N21589

وبگردی