آفتاب

تدابیر امنیتی در پاکستان بمناسبت اربعین حسینی تشدید شد

تدابیر امنیتی در پاکستان بمناسبت اربعین حسینی تشدید شد

اسلام آباد - ایرنا - نهادهای امنیتی و سازمان های مجری قانون در پاکستان همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حضرت سید الشهدا امام حسین (علیه السلام) ؛ تدابیر حفاظتی از آیین مذهبی شیعیان در مناطق مختلف این کشور و جلوگیری از هرگونه اقدام تروریستی را تشدید کردند.

به گزارش ایرنا، رسانه های محلی پاکستان روز شنبه گزارش دادند: دولت این کشور طرح های ویژه ای را برای حفظ امنیت و جلوگیری از هرگونه وضعیت خطرناک همزمان با فرا رسیدن چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان حضرت سید الشهدا (ع) و ایام عزاداری تا پایان ماه صفر در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام آباد پایتخت این کشور به اجرا می گذارد.

روز سه شنبه سوم دی (24 دسامبر ) مصادف با 20 صفر اربعین شهادت مظلومانه حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در پاکستان است.

دو هزار نفر از نیروهای ویژه امنیتی، یگان ضد تروریستی و گروه واکنش سریع برای حفاظت از امام بارگاهها (حسینیه ها)،مساجد شیعیان از جمله کلیساها و سایر اماکن مذهبی ؛ در شهرهای این کشور مستقر می شوند.

براساس این گزارش؛ تدابیر شدید امنیتی در چهار شهر عمده ایالت سند در جنوب پاکستان از جمله کراچی (مرکز این ایالت)، حیدرآباد، سکهر و خیرپور از امروز تشدید شده و قرار است در روز اربعین حسینی سرویس خدمات تلفن همراه از روز دوشنبه تا عصر روز سه شنبه به حالت تعلیق در آید.

طرح های امنیتی در شهرهای لاهور مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان، کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی، پیشاور مرکز ایالت خیرپختونخوا در شمال غرب، شهرهای گلگیت و اسکردو در شمال پاکستان، مناطق کشمیر تحت نظارت این کشور نیز از هم اکنون اجرا شده و مسوولان دولتی و امنیتی با تشکیل تیم های ویژه بطور کامل مسیر تردد دسته جات سینه زنی، اماکن برگزاری آیین های مذهبی شیعیان و سایر نقاط حساس را زیر نظر داشته و شرایط را بررسی می کنند.

با توجه به درگیری بوجود آمده فرقه ای روز عاشورای امسال در شهر راولپندی پاکستان (در حومه اسلام آباد) ؛ عزاداری ها و مراسم های مذهبی شیعیان در این شهر زیر نظر شدید ترین تدابیر امنیتی برگزار می شود و نیروهای پلیس پاکستان با حضور پر رنگ در مناطق مختلف شهر راولپندی، تحرکات احتمالی گروه های غیرقانونی را کنترل می کنند.

رسانه های پاکستانی امروز از عملیات نیروهای اطلاعاتی و امنیتی این کشور در شهرهای کراچی و لاهور که منجر به خنثی کردن توطئه تروریست ها برای هدف قرار دادن مراسم مذهبی اربعین حسینی در این شهرها خبر دادند.

این منابع افزودند: سه تروریست در لاهور و یک سرکرده تحریک طالبان پاکستان در شهر کراچی در این عملیات ها بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

24 آبان (روز عاشورای حسینی در پاکستان) تیراندازی اشرار و درگیری در حین برگزاری مراسم عزاداری شیعیان در شهر ˈراولپندیˈ، 10 نفرکشته و بیش از 35 نفر زخمی برجا گذاشت.

در پی بروز این حادثه ، نیروهای ارتش پاکستان به این محل اعزام و مقررات رفت و آمد و حکومت نظامی در بسیاری از مناطق شهر راولپندی از جمله منطقه ˈراجا بازارˈ برقرار شد.

تبعات خشونت های فرقه ای شهر راولپندی به مناطق دیگر پاکستان بروز کرده و برخی از شهرها از جمله کوهات، بهاولپور، کراچی، جیکب آباد نیز شاهد درگیری عناصر تندرو بودند.

آساق ** 1095**5981
کد N21276

وبگردی