آفتاب
افشاگری مرکز بین المللی خدمات پزشکی

بحران وضعیت بهداشتی مهاجران در جزیره کریسمس

بحران وضعیت بهداشتی مهاجران در جزیره کریسمس

کوالالامپور – ایرنا – مرکز بین المللی خدمات پزشکی و بهداشتی در تازه ترین گزارش خود وضعیت بهداشتی مهاجران غیرقانونی بازداشت شده در جزیره کریسمس را بحرانی و غیراستاندارد اعلام کرد.

در اردوگاه های جزیره کریسمس پناهندگان غیرقانونی از کشورهای منطقه خاورمیانه و جنوب شرق آسیا نگهداری می شوند که توسط باندهای قاچاق انسان برای انتقال به استرالیا از اندونزی به این منطقه برده شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از روز شنبه رسانه های محلی استرالیا، در این گزارش 92 صفحه ای که توسط پزشکان بخش مهاجرات تهیه شده، آمده است بر اساس کوتاهی زمان برای ارسال پناهجویان به جزایر ˈنائوراˈ و ˈمانوسˈ آزمایش این افراد در کمتر از پنج دقیقه و در حالی که آنها تازه از سفر بر روی کشتی ها بازگشته اند و لباس آنها آلوده به فضولات انسانی است، انجام می شود.

یکی از پزشکان در این گزارش نوشته است: این افراد از وضعیت خود خجالت زده هستند و به خاطر بوی بد و آلودگی ها عذرخواهی می کنند.

ˈسارا هانسونˈ سناتور حزب سبز استرالیا این گزارش را محکوم کرده است.

در این گزارش، پزشکان در مورد معاینات پزشکی به دور از استانداردهای معمول و غیراخلاقی با توجه به مجوزها و تعهدات پزشکی که داده اند، اظهار نگرانی کرده اند.

در این گزارش آمده است: حتی با در نظر گرفتن ˈعوامل مهاجرتیˈ از قبیل دور دست بودن نواحی جزیره کریسمس و محدودیت بازداشتی ها بسیاری از استاندارهای پزشکی در مورد پناهجویان رعایت نمی شود.

مرکز بین المللی خدمات پزشکی و بهداشتی مدعی است پزشکانی که مهاجران را مورد آزمایش سلامتی قرار داده اند مبالغی را برای پذیرش خطرات کلینیکی دریافت می کنند.

ˈاسکات ماریسونˈ وزیر مهاجرت استرالیا روز گذشته در سخنانی در مورد پناهجویان گفت: ادعای مطرح شده پزشکان توسط اداره مهاجرت و خدمات بین المللی پرشکی و بهداشتی در حال بررسی جدی است.

وی افزود: ارزیابی در حال انجام است و زمانی که این ارزیابی کامل شود پیشنهادات لازم برای اجرایی شدن صادر می شود.

آساق**د.م **1611
کد N21265

وبگردی