آفتاب

اشتیاق رسانه های عرب برای ارتباط بیشتر با ایران

اشتیاق رسانه های عرب برای ارتباط بیشتر با ایران

بغداد-ایرنا- معاون اول اتحادیه روزنامه نگاران عرب و رییس اتحادیه روزنامه نگاران عراق، گفت: روزنامه نگاران و خبرنگاران عرب خاورمیانه و شمال آفریقا برای برقراری ارتباطات بیشتر با ایران ، علاقمند بوده و اشتیاق دارند.

موید اللامی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به سفرهای اخیرش به کشورهای حوزه خلیج فارس و شامات (اردن، لبنان و سوریه) و نیز کشورهای شمال آفریقا بویژه مصر، افزود: رسانه های عرب منطقه، در اردن و مصر هم اکنون در حال تدارک تشکیل هیات رسانه ای برای سفر به ایران هستند.

وی قرار است در قالب معاون اول اتحادیه روزنامه نگاران عرب، در روزهای آینده دوره تازه ای از سفرهایش به کشورهای شمال آفریقا را آغاز کند.

وی که اخیرا سفری هم به تهران داشته، گفت که تلاش می کند زمینه های بیشتر برقراری ارتباطات رسانه های عرب منطقه با ایران را فراهم کند.

اللامی، با بیان اینکه ˈشاید یکی از دلایل تحریم های ظالمانه علیه ایران، خلاء ارتباطات رسانه ای در منطقه و مقابله با جریان سازی های خبری بوده باشدˈ، افزود: سعی می کنیم در این دوره، با همکاری و حضور رسانه ای رسانه های عرب در ایران، حصار رسانه ای علیه ایران را بشکنیم.

وی اضافه کرد ، در دیداری که اخیرا از ایران داشته و با مقامات ایرانی ملاقات کرده است، دریافته که ایران در حوزه رسانه زمینه های مساعد و فراوانی برای موفقیت دارد.

وی به دیدارهایش با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد خدادی مدیرعامل ایرنا، اشاره کرد و گفت: آقای جنتی به مسائل رسانه اشراف خوبی دارد و آقای خدادی را هم فردی حرفه ای دیدم.

به گفته اللامی، شاید مسیر پیش روی ایرنا کمی طولانی باشد، اما ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به یک رسانه در ابعاد بین المللی دارد.

خاورم**1770**1586
کد N20954

وبگردی