آفتاب

آزمایش هسته ای کره شمالی قریب الوقوع نیست/ هشدار آمریکا درباره پیامدهای اقدامات پیونگ یانگ

آزمایش هسته ای کره شمالی قریب الوقوع نیست/ هشدار آمریکا درباره پیامدهای اقدامات پیونگ یانگ

رد گمانه زنی ها درباره آزمایش هسته ای کره شمالی در آینده نزدیک و هشدار آمریکا درباره پیامدهای اقدامات تحریک‌ آمیز پیونگ یانگ از جمله اخبار مرتبط با تحولات شبه جزیره کره است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، یک موسسه آمریکایی گزارش داد که بر اساس تصاویر ماهواره ای، کره شمالی در حال حفاری یک تونل در سایت هسته ای خود است، اما به نظر نمی رسد که در ماههای آتی آزمایش هسته ای انجام دهد.

به نوشته این رسانه غربی، اعدام شوهر عمه رهبر کره شمالی باعث افزایش نگرانی ها درباره تضعیف ثبات این کشور و انجام اقدامات تحریک آمیز از جمله یک آزمایش هسته ای از سوی پیونگ یانگ شده است.

همچنین در پی تهدید پیونگ یانگ برای حمله به سئول بدون هشدار اولیه، جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که چنین تهدیدهایی تضعیف کننده تلاشهای جامعه جهانی برای تضمین صلح و ثبات در شمال شرق آسیا بوده و پیونگ یانگ با تهدید و انجام اقدامات تحریک‌ آمیز، چیزی را از آن خود نمی کند.

کیم کوان جین وزیر دفاع کره جنوبی نیز ضمن هشدار درباره افزایش ناآرامی ها در شبه جزیره کره هشدار داده است که پاسخ کوبنده ای را به اقدامات تحریک آمیز همسایه اش می دهد.

سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد: اعدام جان سونگ تائک شوهر عمه رهبر کره شمالی به خاطر فساد، فحشا، عیاشی، سوء مدیریت سیستم مالی کشور، و قاچاق مواد مخدر و اخراج از سمت معاون رئیس کمیته دفاع ملی کره شمالی، سئول را بسیار نگران کرده است.
 

کد N20817

وبگردی