آفتاب

اظهارنظر جدید اوباما دربارۀ ایران

اظهارنظر جدید اوباما دربارۀ ایران

اوباما در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید تصریح کرد که در مورد ایران ترجیح می دهد مسیر دیپلماتیک را در پیش گیرد.


 


 


 


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از
رویترز
، باراک اوباما دیشب در جمع خبرنگاران و در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید در پاسخ به سوالی در مورد ایران گفت: در مورد ایران، احتمال دست یافتن به راه حلی که دهه ها برای امنیت ملی آمریکا چالش بوده، وجود دارد. در واقع یعنی قرار دادن ایران را در مسیری که بتوان آن را مورد آزمایش و بررسی قرار داد؛ البته منظور دست یافتن این کشور به سلاح هسته ای نیست. در حال حاضر ما دستور العملی داریم که می توانیم با ایران مذاکرات بسیار جدی را آغاز کنیم و ببینیم که آیا این امکان هست که ایران با دادن اطمینان به همۀ ما در مسیر درست در عرصۀ بین الملل گام بردارد و به همۀ ما اطمینان بدهد که فعالیت های هسته ای قرار نیست در مسیر سلاح هسته ای قرار گیرد تا منطقه، جهان و امنیت اسراییل را تهدید کند. برای ما بسیار مهم است که آزمایش کنیم و ببینیم که آیا این مسئله شدنی است یا نه.
البته نه با این نگاه که این تلاشها تضمین شده خواهد بود؛ بلکه به این دلیل که این تلاشها با در نظرگرفتن پیامدهای سایر گزینه ها، فقط برای ما یک گزینه است که بتوانیم مشکلات مان را حل کنیم.
ما اجازه نخواهیم داد که ایران در مسیر دستیابی به سلاح هسته ای قدم بردارد؛ من همچنان همۀ گزینه ها را روی میز دارم اما قطعاً انتخاب ما در این مسیر دیپلماتیک خواهد بود.



منبع: رویترز


5252

کد N20808

وبگردی