آفتاب

تحلیلگر سیاسی تاجیک: ایران سرآمد کشورهای اسلامی است

تحلیلگر سیاسی تاجیک: ایران سرآمد کشورهای اسلامی است

دوشنبه ـ ایرنا - ˈ عبدالله محققˈ نویسنده و تحلیلگر مسایل سیاسی تاجیکستان و آسیای مرکزی با بیان این که ایران اسلامی به یک کشور بی نظیر در جهان اسلام تبدیل شده است ؛پیشرفت های کشورمان در زمینه های مختلف را ستود.

وی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما امروز پیشرفت های ایران را در عرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، ورزشی در منطقه و در جهان به وضوح شاهد هستیم.

وی گفت: ایران برای رشد و توسعه اقتصادی خود همه شرایط و زمینه ها را فراهم کرده و باوجود تحریم ها به ندرت به دیگر کشورها نیاز دارد.

این نویسنده تاجیک با اشاره به پیشرفت های اقتصادی ایران در زمینه های مختلف گفت: دولت تاجیکستان باید از تجارب ارزنده ایران برای پیشرفت همه جانبه کشور استفاده نماید.

محقق تصریح کرد: تاجیکستان باید تلاش کند برای تقویت همکاری ها با ایران گام های ارزنده ای بردارد و اطمینان دارم که ایران هیچگاه از کمک و مساعدت به تاجیکستان دریغ نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: عامل اصلی رشد مناسبات اقتصادی و اجتماعی تاجیکستان و ایران پیش از همه اعتماد متقابل است از این رو ضروری است که ساختارهای سیاسی و فرهنگی دو کشور به نزدیک شدن هر چه بیشتر دو طرف بکوشند.

محقق همچنین پیشنهاد کرد برای توسعه مناسبات دوجانبه ؛ صدور روادید میان دوکشور لغو شود.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها و گروهها از روابط نزدیک ایران و تاجیکستان نگرانند و با تبلیغات سو سعی در ایجاد شکاف در مناسبات تهران - دوشنبه دارند ، گفت: ضروری است نهادهای دو کشور با تقویت اطلاع رسانی هر گونه تبلیغات منفی را که به روابط دو کشور آسیب می زند خنثی کنند.

آساق**ه.ص**1663
کد N20558

وبگردی