آفتاب

بخشی از مواد شیمیایی سوریه به انگلیس منتقل می شود

بخشی از مواد شیمیایی سوریه به انگلیس منتقل می شود

لندن – ایرنا – دولت انگلیس روز جمعه با تایید مشارکت این کشور در برنامه خلع سلاح شیمیایی سوریه اعلام کرد که بخشی از مواد شیمیایی سوریه طی روزهای آینده به این کشور منتقل می شود.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: ماموریت بین المللی برای نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه و کسب اطمینان نسبت به عدم تولید مجدد این گونه تسلیحات توسط آن کشور، اهمیت حیاتی دارد.

وی افزود: انگلیس به همراه کشورهای آمریکا، روسیه، چین، دانمارک، نروژ و فنلاند طی هفته ها و ماه های آینده در این ماموریت بین المللی نقش آفرینی خواهد کرد.

این سخنگو اعلام کرد: دولت انگلیس به عنوان بخشی از مشارکت خود در این برنامه، موافقت کرده است که 150 تن از مواد شیمیایی سوریه برای خنثی سازی و انهدام به این کشور منتقل شود.

وی گفت: این مواد با کشتی به یکی از بنادر انگلیس منتقل خواهد شد تا در دو سایت تجاری(غیرنظامی) کشور و به شیوه سوزندان، نابود شود.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس با تاکید بر رعایت همه استانداردهای صنعتی لازم در جابه جایی و انهدام مواد شیمیایی متعلق به سوریه، گفت: نکته مهم این است که این محموله، مواد شیمیایی است و نه سلاح شیمیایی، و هیچ گونه قابلیت انفجاری ندارد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه انگلیس، یک کشتی نیروی دریایی این کشور نیز در تامین امنیت کشتی های تجاری دانمارک و نروژ که قرار است بخشی از محموله های شیمیایی سوریه را حمل کنند، مشارکت خواهد کرد.

ˈانگلیس همچنین در زمینه تامین تجهیزات فنی برای ارزیابی مواد شیمیایی حساس با هیات کارشناسی آمریکا همکاری می کند.ˈ

اروپام**345
کد N20543

وبگردی