آفتاب
تحولات سیاسی سوریه/

اظهارات بوگدانف درباره آینده اسد تکذیب شد/ مخالفت روسیه با قطعنامه ضدسوری در شورای امنیت

اظهارات بوگدانف درباره آینده اسد تکذیب شد/ مخالفت روسیه با قطعنامه ضدسوری در شورای امنیت

مخالفت با تصویب قطعنامه ضدسوری در شورای امنیت، تکذیب اظهارات معاون وزیرخارجه روسیه درباره آینده بشار اسد و اظهارات لاوروف درباره آینده سوریه از جمله آخرین تحولات سیاسی سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، سفارت روسیه در دمشق با صدور بیانیه ای اظهارات منتسب به "میخائیل بوگدانف" معاون وزیرخارجه روسیه درباره آینده "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه و ادعای مخالفت مسکو با نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

سفارت روسیه تاکید کرد: این اظهارت به طور کامل تکذیب می شود و متن اصلی اظهارات بوگدانف در سایت اینترفکس و وزارت خارجه روسیه موجود است.

دیگر تحولات سیاسی سوریه به شرح زیر است:

- وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اقدامات تحریک آمیز گروههای مسلح سوریه برای جلوگیری از انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه به خارج از کشور را تکذیب کرد.

- "سرگئی لاوروف" وزیرخارجه روسیه در اظهاراتی تاکید کرد: غربیها به تدریج در حال درک این مسئله هستند که خطر سیطره تروریستها بر سوریه از باقی ماندن اسد در قدرت بیشتر است.

- یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد: مخالفت روسیه با پیش نویس قطعنامه ضدسوری تهیه شده توسط آمریکا به جلوگیری از تصویب آن در صحن شورای امنیت منجر شد.

کد N20526

وبگردی