آفتاب

رییس سازمان نظام پزشکی: ایجاد کمیسیون تخصصی طب سنتی تصویب شد

رییس سازمان نظام پزشکی: ایجاد کمیسیون تخصصی طب سنتی تصویب شد

مشهد- ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی از تصویب کمیسیون تخصصی طب سنتی در ذیل شورای عالی نظام پزشکی کشور خبر داد.

دکتر علیرضا زالی روز جمعه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: اعضای این کمیسیون 9 نفر از افراد برجسته و صاحب نظر در حوزه طب سنتی و طب دارویی کشور هستند.

وی تصویب کمیسیون تخصصی طب سنتی را یکی از مصوبات نخستین نشست هماهنگی نظام پزشکی استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با هیات رییسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در مشهد عنوان کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: سیاست گذاری و زدودن شائبه های غیرعلمی و غیرحرفه ای در عرصه طب سنتی از برنامه های کمیسیون طب سنتی کشور خواهد بود.

زالی با بیان اینکه در سال های اخیر اقدامات خوبی با محور طب سنتی در کشور انجام شده، گفت: هم اکنون طب سنتی اصیل ایرانی مبتنی بر شواهدی که بر جنبه های علمی آن تاکید شده، مورد حمایت نظام پزشکی است.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: باید فرقی بین طب سنتی اصیل و طب فولکوریک بگذاریم، زیراکه طب فولکوریک از اساس فاقد اصالت طبی است اما طب سنتی رویکرد علمی فعالیت می کند.

وی با اشاره به فراهم شدن تحصیل علاقه مندان به طب سنتی در مقطع PHD در کشور گفت: این گروه می توانند حلقه وصل بین طب سنتی اسلامی و طب مدرن ایجاد کنند.

وی خاطر نشان کرد: در طب سنتی وجود افراد که شناخت عمیقی از طب سنتی ندارند خطر بزرگ برای سلامت مردم به شمار می رود این عده با اقدامات علمی آسیب هایی را برای مردم به بار می آورند.

وی گفت: نظر مشترک سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که در عرصه سنتی فقط گروه ذیصلاح پزشکی اجازه ورود داشته باشند و در این راستا آیین نامه مربوطه ابلاغ شده است.

نخستین نشست هماهنگی نظام پزشکی استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با هیات رییسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی روز 29 آذرماه در مشهد آغاز شد و عصر امروز به کار خود پایان داد.

7487/659/ 330
کد N20461

وبگردی