آفتاب

خطیب جمعه تهران : هیات مذاکره کننده ایران با 1+5 مورد تایید نظام و مردم است

خطیب جمعه تهران : هیات مذاکره کننده ایران با 1+5 مورد تایید نظام و مردم است

مهر نوشت:

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: ما حق غنی سازی و پیشرفت آن تا قله را حق مسلم خود می دانیم و شرعا بر خود و هیات مذاکره کننده پیشرفت و اصرار بر این امر را لازم می دانیم.

حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی اظهار کرد: همان طور که بنی امیه سعی کردند با شهادت امام حسین (ع) این نور را خاموش کنند جانشینان آنها هم همین کار را کردند به طوری که متوکل عباسی قبر امام حسین (ع) را تخریب کرد و شخم زد و زائران حسینی را قطع عضو می کرد اما باز هم این نور خاموش نشد.

وی افزود: امروز هم می بینید که تروریست های وهابی که این همه کشتار انجام می دهند در پی خاموش کردن این نور هستند اما نه تنها اقدامات تروریستی آنها تاثیری نداشته بلکه امسال پیش بینی ها این است که زائران بیشتری در اربعین حسینی به کربلا می روند و حدود 20 میلیون زائر برای این روز پیش بینی شده است. اینها فارغ از این هستند که چه پیش می آید اما تروریست های وهابی همچون اسلاف خود کور هستند و این نور و حرکت را نمی بینند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به مذاکرات ژنو و مورد تایید بودن هیات ایرانی تصریح کرد: هیات ایرانی مورد تایید رهبر معظم انقلاب و حمایت مردمی هستند که 34 سال راه پرپیچ و خم انقلاب را طی کرده اند. مذاکرات ژنو در ابتدا به سمت و سویی می رفت که هم در دنیا امیدهایی پیدا شده بود و هم افق های جدیدی برای مردم ما ایجاد شد اما همان پیش بینی رهبر معظم انقلاب که "ما به آمریکایی ها اعتماد نداریم" محقق شد و همان طور که ملاحظه کردید در روز امضای این توافقنامه، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا سخنانی گفتند که این قول را نقض کردند و بعد از آن با صهیونیست ها نشستند و گفتند همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی روی میز است.

وی افزود: این نقض عهدها نشان می دهد که باید با دشمن با احتیاط کار را پیش برد. ما اعتقاد داریم که حقوق حقه ملت ایران از جمله غنی سازی، ابتکار، جهش، خلاقیت و پیشرفت علمی باید شتاب بیشتری بگیرد نه اینکه به سستی پیش برود.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه به رغم اعتماد و حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای توقع ما حرکت مقطعی و انفعالی نیست، گفت: اعتقاد داریم سرنوشت ملتی که همه دنیا را متحیر کرده و همواره گفته است خون بر شمشیر پیروز است و هیچ گاه خود را فقیر و بیچاره نشان نداده است در دست خودشان است. ملت ما با کوپن زندگی کرده اما یک قدم از آرمان های بلند خود عقب نشینی نکرده است، امروز هم زیر بار زور نمی رویم.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما حق غنی سازی و پیشرفت آن تا قله را جزو حقوق مسلم خود می داند، یادآور شد: شرعا بر خود و هیات مذاکره کننده پیشرفت و اصرار بر این امر را لازم می دانیم.

4545

کد N20263

وبگردی