آفتاب
روزنامه پاکستانی:

دولت روحانی در تحکیم روابط با کشورهای جهان و منطقه گام برداشته است

دولت روحانی در تحکیم روابط با کشورهای جهان و منطقه گام برداشته است

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه ˈنوای وقتˈ پاکستان با تمجید از ویژگی های دینی و سیاسی دولت آقای دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران نوشت: دولت یازدهم در ایران مصمم به تحکیم و گسترش روابط با کشورهای جهان از جمله ملت های مسلمان منطقه بوده و دراین راه گام برداشته است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه اردو زبان چاپ لاهور روز جمعه در گزارشی با عنوان پیشرفت ایران به سوی اعتدال و امید نوشت: انتخاب شایسته دکتر روحانی بعنوان رییس جمهوری جدید ایران و حضور شخصیت های موثر در کابینه دولت یازدهم از جمله دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور برای کشورهای منطقه و جهان بسیار دلگرم کننده است.

در این گزارش آمده: اجرای سیاست میانه روی توسط آقایان روحانی و ظریف پیشرفت ایران به سوی اعتدال و امید تلقی شده و تداوم این حرکت امیدواری به ترویج بشردوستی میان ملت های جهان و ایجاد روشنفکری برا رای از میان برداشتن چالش تروریسم در تمام منطقه در پی دارد.

این روزنامه پاکستانی نوشت : رییس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران علاوه بر کسب تعالیم عالی در حوزه های اسلامی و مذهبی، مدارک بین المللی معتبر دانشگاهی نیز دارند.

در ادامه این گزارش تصریح شده؛ رویکرد نوین مقام های دولت ایران و اعلام بهبود روابط با غرب از سوی آنان بیانگر سیاست هوشمندانه دولت یازدهم است و در حالی رخ می دهد که این مقام ها به دنبال ایجاد هماهنگی و خویشتنداری در مسائل مذهبی و قومی بر اساس مبانی دین مبین اسلام هستند.

نوای وقت نوشت: دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران در قبال حقوق تمام فرق مذهبی در این کشور عملکرد یکسانی دارد و این گام مهم را می توان در انتخاب یک خانم اهل تسنن در استان سیستان و بلوچستان بعنوان شهردار یکی از شهرستان ها مشاهده کرد.

این روزنامه با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی، سیاسی و تمدن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای غربی افزود: دولت آمریکا برغم فشارهای رژیم نامشروع صهیونیستی و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس، در نهایت خواستار بهبود روابط با دولت تهران است.

نوای وقت تصریح کرد: امروز به جز تندروهای صهیونیستی و برخی از عناصر کشورهای عربی، تمام جهان از توافق هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5 استقبال کرده و آن را یک پیروزی دیپلماسی برای جمهوری اسلامی ایران می دانند.

آساق ** 1095**1479
کد N20251

وبگردی