آفتاب

لبنان در اجلاس ژنو 2 شرکت می کند

لبنان در اجلاس ژنو 2 شرکت می کند

بیروت – ایرنا – « عدنان منصور» وزیر امور خارجه لبنان اعلام کرد که این کشور در اجلاس ژنو 2 برای حل سیاسی بحران سوریه شرکت می کند.

به گزارش ایرنا ، منصور در گفت وگو با روزنامه لبنانی « الاخبار» که امروز( جمعه)منتشر شد، افزود : براساس اطلاعاتی که بدست ما رسیده است، اجلاس ژنو 2 در زمان مقرر یعنی ( 22 ‍ژانویه سال آینده میلادی) در شهر«مونترو» سوئیس افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: «شربل وهبه» مدیرکل امورسیاسی وزارت امور خارجه لبنان برای شرکت در نشست های مقدماتی اجلاس ژنو 2 که امروز در ژنو آغاز می شود، به سوئیس اعزام شده است.

منصور در باره موضوعات مورد توجه لبنان در نشست مقدماتی اجلاس بین المللی ژنو 2 گفت: ما در نشست های مقدماتی درباره سه موضوع، امنیت با توجه به پیامدهای بحران سوریه بر لبنان، حمایت لبنان از حل سیاسی بحران سوریه وتوقف خشونت وخونریزی در این کشور و پناهجویان سوری و پیامدهای اجتماعی واقتصای آنها در لبنان تاکید خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه لبنان، شمار پناهجویان سوری در کشور متبوعش را براساس آمارهای رسمی و غیررسمی بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد.

وی با تاکید به اینکه لبنان بطورفعال در اجلاس بین المللی ژنو 2 شرکت خواهد کرد ، اظهارداشت : ما دراین اجلاس با 5 کشورعضو دایم شورای امنیت و کشورهای همسایه سوریه، برای حل سیاسی بحران سوریه همکاری خواهیم کرد.

خاورم**2023 ** 1324
کد N20205

وبگردی