آفتاب
فیصل المقداد تاکید کرد:

مخالف حضور سعودی در ژنو 2 هستیم/ جامعه جهانی باید عربستان را در فهرست حامیان تروریسم قرار دهد

مخالف حضور سعودی در ژنو 2 هستیم/ جامعه جهانی باید عربستان را در فهرست حامیان تروریسم قرار دهد

معاون وزیر خارجه سوریه از جامعه جهانی خواست رژیم حاکم بر عربستان را به سبب حمایت از گروههای تروریستی در سوریه در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیصل المقداد در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت مبارزه با تروریسم باید اولویت کنفرانس بین المللی ژنو دو باشد که قرار است در ماه آینده برگزار شود، این یک نکته اساسی است که شایسته است همه سوریها درباره آن توافق داشته باشند و نکات بعدی هم می تواند در میز گفتگوها بررسی شود.

وی خاطر نشان کرد مسئله بسیار مهم برای ما، حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی کشور است و برای شرکت در کنفرانس ژنو دو هم به طور کامل آمادگی داریم و اسامی هیئت را فورا اعلام خواهیم کرد.

المقداد در پاسخ به سئوالی گفت ما در پایان گفتگو می خواهیم که صندوقهای رای مشخص کند چه کسی کشور را رهبری کند.

وی افزود بر عکس فرانسوا اولاند که تنها حمایت 15 درصد از مردم فرانسه را با خود به همراه دارد، رئیس جمهور بشار اسد از حمایت اکثریت ملت سوریه برخوردار است.

المقداد خاطر نشان کرد هیچ کس نمی تواند بشار اسد را از نامزدی برای دوره جدید ریاست جمهوری در سال 2014 منع کند و به اعتقاد من، رئیس جمهور اسد باید نامزد شود، البته او خود در زمان مناسب در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد و هیچ کس حق ندارد دخالت کند و بگوید که آیا او خود را نامزد کند یا نکند، این تصمیم را باید خود رئیس جمهور با حمایت ملت سوریه اتخاذ کند.

معاون وزیر خارجه سوریه در بخشی دیگر از این گفتگو از جامعه جهانی خواست رژیم آل سعود را در فهرست حامیان تروریسم قرار دهد.

وی در این زمینه گفت معتقدم کسانی که از گروههای تروریستی در سوریه حمایت می کنند، در حال حاضر این احساس وجود دارد که مرتکب اشتباهات بزرگی شده اند و تنها دولتی که همچنان به طور کامل از گروههای تروریستی و شبکه القاعده حمایت می کند، عربستان سعودی است.

وی افزود اگر جهان می خواهد از یازده سپتامبر جدیدی جلوگیری کند، باید به عربستان بگوید حمایت از تروریسم کافی است و آن را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.

المقداد با تاکید بر ضرورت مشارکت ایران در کنفرانس ژنو دو گفت باعث تاسف است که فرانسه و آمریکا با مشارکت ایران مخالفت می کنند، اما آنها بر ضرورت مشارکت عربستان که در حال ویران کردن سوریه است، در این کنفرانس تاکید می کنند.

کد N20136

وبگردی