آفتاب

ناوگروه بیست وهشتم نیروی دریایی ایران وارد سریلانکا شد

ناوگروه بیست وهشتم نیروی دریایی ایران وارد سریلانکا شد

دهلی نو - کلمبو- ایرنا - ناوگروه بیست وهشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درادامه ماموریت خود صبح روز جمعه وارد بندر کلمبو پایتخت سریلانکا شد.

این ناوگروه در بدو ورود به بندر کلمبو مورد استقبال مقامات محلی، ایرانیان مقیم کلمبو و سفیر جمهوری اسلامی ایران درسریلانکا قرار گرفت و قرار است فرمانده این ناو گروه عصر امروز با فرمانده نیروی دریایی سریلانکا دیدار کند.

این ناوگروه که از متنوعترین ناو گروه های ایران، شامل زیردریایی کیلوکلاس یونس، ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بندرعباس با همراهی بالگردهای رزمی و تیم های متعدد عملیات ویژه است.

ناوگروه بیست وهشتم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با گشت زنی در بیش از 8 هزار مایل دریایی از شمال اقیانوس هند و خلیج عدن تا دریای سرخ به شناورهای دیگر کشورها برای مقابله با تهدید دزدان دریایی کمک کرده است.

محمد نبی حسنی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا در خصوص حضور این ناوگروه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: حضور ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی در کلمبو زمینه ساز گسترش همکاری های دو کشوردوست ایران و سریلانکا است.

ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه و فعال خود در آبهای آزاد در تامین امنیت این آبها، تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است و از مصادیق بارز آن تامین امنیت کشتی های تجاری و مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن می باشد.

با وجود فاصله دو هزار و 500 کیلومتری خلیج عدن با مرزهای آبی کشورمان، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون با قاطعیت با دزدان دریایی برخورد و دو هزار کشتی تجاری به واسطه حضور این نیرو در عرصه تامین امنیت به سلامت از آن عبور کرده اند.

35 کشور با نظارت ناتو برای تامین امنیت در خلیج عدن حضور دارند ولی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بطور مستقل به مقابله با دزدان دریایی می پردازد و تاکنون نیز در این مسیر به موفقیت های چشمگیری دست یافته و به دلیل اقدامات شاخص این نیرو، پرچم کشورمان با افتخار در برقراری امنیت در خلیج عدن می درخشد.

امروزه نیروی دریایی ارتش تنها یک نیروی نظامی صرف نیست بلکه در زمان صلح و یا جنگ به نوبه خود در عرصه اقتصادی کشور و تامین امنیت تردد کشتی های تجاری و نفتکش ها نقش آفرینی می کند و با توجه به صادرات 93 درصدی کالاهای کشور از طریق دریا ،تامین این امنیت بسیار مهم و تاثیر گذار است.

در فروردین ماه سال 92 نیز ناوگروه بیست و چهارم آموزشی رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر کلمبو سریلانکا پهلو گرفته بود.

آساق** 589**1479
کد N19983

وبگردی