آفتاب

کمیسیون های مجلس میزبان 4 وزیر؛ لایحه بودجه روی میز کمیسیون ها

کمیسیون های مجلس میزبان 4 وزیر؛ لایحه بودجه روی میز کمیسیون ها

تهران - ایرنا- کمیسیون های تخصصی مجلس از هفته آینده رسیدگی به بخش های مختلف لایحه بودجه 1393 کل کشور را در حالی آغاز می کنند که چهار وزیر دولت یازدهم نیز برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به این کمیسیون ها دعوت شده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بر اساس دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های آن، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات سه شنبه هفته آینده در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی حضور می یابد.

علاوه بر این، محمود حجتی و محمدرضا نعمت زاده وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه برای بحث پیرامون علت عدم اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی مصوب 24 بهمن مجلس شورای اسلامی به کمیسیون کشاورزی مجلس می روند.

همچنین قرار است «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور سه شنبه هفته آینده برای پاسخ به سوال «علی ایرانپور» نماینده مبارکه به این کمیسیون می رود.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز یکشنبه هفته آینده لایحه بودجه سال 93 کل کشور در بخش های صنعت، معدن، ارتباطات، پتروشیمی و صنایع هوا-فضا را با حضور معاون امور بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری بررسی می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین چهارشنبه آینده برای پاسخ به سوال هفت نماینده به کمیسیون صنایع و معادن مجلس می رود.

لایحه بودجه 1393 کل کشور هفته آینده در دستور کار تمامی کمیسیون های تخصصی مجلس قرار دارد تا با حضور مسوولان اجرایی و کارشناسان به بررسی این لایحه بپردازند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بر اساس دستور هفتگی جلسات کمیسیون های مجلس، کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی روز سه شنبه سوم دی به منظور تامین نظر شورای نگهبان طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیأتها را مجدد بررسی می کند.

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح الحاق یک تبصره به ماده(93) آیین نامه داخلی، طرح استمرارحقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگان، طرح تشکیل کمیسیون ویژه تحول و تعالی مجلس شورای اسلامی و بررسی طرح حق شکایت نمایندگان مجلس در تمام مراجع قضایی و اداری نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه اولویت بندی موافقان یا مخالفان جهت اظهارنظر در صحن علنی نیز دیگر موردی است که در دستور کار این هفته کمیسیون آیین نامه داخلی ذکر شده است.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی نیز این هفته موضوع لایحه بودجه 1393 کل کشور را در دستور کار دارد.

این کمیسیون روز سه شنبه هفته آینده، ضمن بررسی پیشنهادهای نمایندگان درباره لایحه بودجه 1393 کل کشور به بررسی گزارش عملکرد نحوه اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی و طرح اصلاح موادی از قانون تعاون می پردازد.



** کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز 30 آذر ماه به بررسی موارد ارجاعی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور می پردازند و در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته آینده این بررسی ها را ادامه می دهند.



** کمیسیون اجتماعی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه یکم و سه شنبه سوم دی ماه بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را در دستور کار دارند.



** کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز از روز شنبه 30 آذر بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را در دستور کار دارند و روزهای یکشنبه و سه شنبه آینده با حضور مسوولان دستگاه های اجرایی مربوطه این رسیدگی را ادامه می دهند.

بررسی پیشنهادهای واصله از سوی نمایندگان محترم مجلس نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون اقتصادی از چهارم تا ششم دی ماه نیز به بررسی لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن می پردازد.



** کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی نیز روز یکشنبه با حضور مسوولان وزارت نیرو، مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری به بررسی منابع، مصارف، سرمایه گذاری ها، مطالبات و احکام و ردیف های بودجه سال 1393کل کشور و مقایسه آن با عملکرد بودجه سال 1392 کل کشور در بخش نیرو می پردازند.

روز سه شنبه نیز بررسی منابع، مصارف، سرمایه گذاری ها، مطالبات و احکام و ردیفهای بودجه سال 1393کل کشور و مقایسه آن با عملکرد بودجه سال 1392 کل کشور در بخش نفت، گاز و پتروشیمی در دستور کار کمیسیون انرژی است و کارشناسانی از وزارت نفت، مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات کشور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در کمیسیون حضور می یابند.

کارگروه نفت، گاز و پتروشیمی این کمیسیون نیز روز یکشنبه به بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور با حضور کارشناسان وزارت نفت، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی می پردازد.

بررسی لایحه بودجه سال 1393 سازمان انرژی اتمی ایران نیز در دستور کار روز سه شنبه کارگروه امور انرژی اتمی این کمیسیون است.



** کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

این کمیسیون از روز شنبه 30 آذر جلسات خود را برای بررسی لایحه بودجه آغاز می کند و روزهای یکشنبه و سه شنبه نیز جلسه دارد.

کارگروه ویژه بررسی رابطه دولت و شرکت ملی نفت ایران در این کمیسیون نیز روز یکشنبه به بررسی تبصره(2) لایحه بودجه سال 1393 موضوع رابطه شرکت نفت و دولت می پردازد و کارگروه اقتصادی روز سه شنبه طرح اصلاح بند(د) ماده(85) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ارجاعی از صحن مجلس را در دستور کار دارد.

کارگروه اجتماعی کمیسیون برنامه و بودجه نیز روز یکشنبه میزبان رییس سازمان بیمه سلامت ایران است تا گزارشی از عملکرد سال جاری این سازمان ارایه کند و به بررسی بودجه پیشنهادی سال1393 آن سازمان بپردازد.

کارگروه عمومی و دفاعی این کمیسیون نیز روز سه شنبه به بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات طرحهای صنعتی و علائم تجاری) می پردازد.



** کمیسیون بهداشت و درمان

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز از روز یکشنبه یکم دی ماه با حضور مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور می پردازد.

محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری نیز در خصوص بودجه بخش سلامت کشور در سال آینده در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون حضور می یابد.

این کمیسیون رسیدگی به لایحه بودجه را در جلسه روز سه شنبه نیز ادامه می دهد.



** کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

بررسی لایحه بودجه 1393 کل کشور در دستور کار روزهای یکشنبه و سه شنبه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور قرار دارد.



** کمیسیون صنایع و معادن

یکشنبه آینده اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بررسی لایحه بودجه سال1393 کل کشور در بخشهای صنعت، معدن، ارتباطات، پتروشیمی و صنایع هوا- فضا می پردازند و قرار است معاون امور بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و برخی از مسوولان اجرایی ذی ربط نیز در کمیسیون حضور یابند.

تشکیل کارگروههای تخصصی کمیسیون برای بررسی موارد ارجاعی لایحه بودجه سال1393 کل کشور نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

روز سه شنبه نیز اعضای کمیسیون صنایع و معادن با حضور مسوولان و کارشناسان به بررسی گزارش کارگروههای تخصصی کمیسیون در خصوص لایحه بودجه سال1393 کل کشور در بخشهای صنعت، معدن، ارتباطات، پتروشیمی و صنایع هوا- فضا می پردازند.



** کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران نیز یکشنبه آینده گزارش معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری درباره لایحه بودجه سال1393 کل کشور را استماع می کنند و به بررسی بودجه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال آینده می پردازند.

روز سه شنبه نیز بودجه وزارت نیرو در حوزه آب و فاضلاب در دستور کار این کمیسیون قرار دارد ضمن آنکه بودجه حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور، سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و شهرداریهای کلانشهرها نیز در جلسه روز سه شنبه بررسی می شود.

همچنین چهارشنبه هفته آینده کمیسیون عمران بررسی لایحه بودجه سال1393 کل کشور در بخش های مربوط به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد مدیریت حمل و نقل مصرف سوخت کشور و نیروی انتظامی را ادامه می دهد.



** کمیسیون فرهنگی

اعضای این کمیسیون نیز یکشنبه آینده بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را آغاز می کنند و در روز سه شنبه نیز این بررسی ها ادامه می یابد.



**کمیسیون قضایی و حقوقی

بررسی بودجه قوه قضاییه، وزارت دادگستری، سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در دستور کار یکشنبه هفته آینده کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار دارد.

روز سه شنبه نیز بودجه سازمان پزشکی قانونی کشور در این کمیسیون بررسی می شود.



** کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

اعضای کمیسیون کشاورزی یکشنبه آینده به بررسی بودجه وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواهند پرداخت.

سیام(5)**2025**1572
کد N19973

وبگردی