آفتاب
تکرار با تغییر عکس

کشته شدن سه سرباز هندی وابسته به نیروهای سازمان ملل درسودان جنوبی

کشته شدن سه سرباز هندی وابسته به نیروهای سازمان ملل درسودان جنوبی

تهران - ایرنا - سه سرباز هندی روز پنجشنبه در پی حمله افراد مسلح به یک پایگاه سازمان ملل متحد در استان ˈجونگلیˈ واقع در شرق سودان جنوبی کشته شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزای فرانسه، سفیر هند در سازمان ملل با اعلام این مطلب گفت: شبه نظامیان روز پنجشنبه با حمله به پایگاه سازمان ملل متحد در سودان جنوبی سه سرباز هندی را به قتل رساندند.

در پی اعلام این خبر سفیر پاکستان که ریاست جلسه ویژه عملیات صلح بانان سازمان ملل را بر عهده داشت، خواستار یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت یاد قربانیان این حادثه شد.

« فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرده بود که تماس این سازمان با یک پایگاه خود در منطقه ˈابوکوˈ در استان ˈجونگلیˈ واقع درشرق کشور سودان جنوبی قطع شده است.

وی افزود: سه نیروی هندی مامور سازمان ملل در سودان جنوبی نیز در پی حمله روز پنجشنبه افراد مسلح قبیله ˈنویرˈ به پایگاه این سازمان مفقود شده اند.

به گفته سخنگوی سازمان ملل، افراد مسلح روز پنجشنبه به یک پایگاه وابسته به این سازمان در منطقه اکوبو در استان ˈجونگلیˈ که شماری از افراد غیرنظامی به آن پناه آورده بودند، حمله کرده و احتمال کشته شدن تعدادی از آنان نیز وجود دارد.

**مترجمام**1480** 1597
کد N19948

وبگردی