آفتاب

کمبود اعتبار مالی سازمان خواربار و کشاورزی برای نجات مردم ماداگاسکار از بی غذایی

کمبود اعتبار مالی سازمان خواربار و کشاورزی برای نجات مردم ماداگاسکار از بی غذایی

نیویورک- ایرنا- سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد: برای اجرای فاز سوم عملیات مقابله با ملخ در مزارع ماداگاسکار به 17 میلیون دلار بودجه اضافی نیاز دارد تا بتواند بیش از 9 میلیون نفر از گرسنگان این کشور را از خطر مرگ و بیماری نجات دهد.

در گزارش این سازمان آمده است که برنامه سه ساله مقابله با یورش ملخ های مهاجر که در آوریل سال 2012 بیشتر مزارع ماداگاسکار را با خطر نابودی کامل مواجه کرده بود تاکنون نتایج محسوسی به بار آورده است.

سازمان یادشده در گزارش خود یادآور شد: در نتیجه عملیات این سازمان تاکنون 50 هزار هکتار از مزارع این کشور سمپاشی و برای کشت و کار آماده شده است.

«لاگنوئی» مسئول هماهنگی عملیات این سازمان در ماداگاسکار در این گزارش اعلام کرده برای سمپاشی سعی شده است از سمومی استفاده شود که کمترین زیان ها رابرای محیط زیست این کشور داشته باشد.

براساس تحقیقات سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل در ماه ژوئیه، دست کم چهار میلیون نفر از مردم ماداگاسکار بر اثر حمله ملخها به مزارع این کشور در خطر بی غذایی قرار گرفته اند که این رقم با کاهش محصولات سال 2012 و 2013 به بیش از 9 میلیون افزایش یافته است.

سازمان یادشده تاکنون 26 میلیون و 300 هزار دلار به عملیات مبارزه با ملخ و سمپاشی در مزارع ماداگاسکار اختصاص داده است با این حال لاگنوئی اظهار داشت که برای ادامه عملیات در فاز سوم به 17میلیون و700 هزار دلار دیگر نیازمند است.

اروپام** 2253 ** 2023
کد N19938

وبگردی