آفتاب

مذاکرات همکاری های سازمان های تامین اجتماعی ایران و ترکیه به دور سوم کشیده شد

مذاکرات همکاری های سازمان های تامین اجتماعی ایران و ترکیه به دور سوم کشیده شد

آنکارا - ایرنا - دور دوم مذاکرات همکاری های سازمان های تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه که با حضور هیاتی از مسوولان و کارشناسان کشورمان در آنکارا جریان داشت ، عصر امروز - پنجشنبه - به پایان رسید و سومین دور گفت وگوها در تهران انجام خواهدشد.

این مذاکرات با هدف انعقاد موافقتنامه همکاری بین دو سازمان تامین اجتماعی ایران و ترکیه صورت گرفت و هیاتی متشکل از شش نفر از جمهوری اسلامی ایران به ریاست ˈهدایت الله ادیب نیاˈ مشاور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی حضور داشت.

دور اول این مذاکرات در سال 1391 در تهران برگزار شده بود.

ادیب نیا در پایان این مذاکرات در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با مثبت ارزیابی کردن گفت وگوهای دو طرف گفت: در این دور از مذاکرات ، دو طرف در باره یازده بند از مفاد این تفاهم نامه به گفت وگو پرداختند که در برخی از مفاد به تفاهم رسیدند.

وی با اشاره به اینکه هدف از عقد این تفاهم نامه استفاده بیمه شدگان تحت پوشش سازمان های تامین اجتماعی دو کشور از مزایای بیمه در کشورهای یکدیگر است، افزود: در این دور از مذاکرات در باره درمان ، بازنشستگی ، از کار افتادگی ، حوادث ناشی از کار ، پرداخت غرامت و استفاده از مزایای کمک پزشکی توسط بیمه شدگان بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

مشاور مدیرعامل سازمان تامین و اجتماعی ایران در ادامه اظهارداشت : دور سوم این مذاکرات قرار است ، اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار شد و در خصوص مباحثی همچون هزینه های درمانی ، دو طرف به گفت وگو بپردازند.

ایران و ترکیه همسو با گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری ، فعالیت متقابل شرکت های ترکیه ای و ایرانی برای تسهیل در امور فعالیتهای کارگران در کشورهای یکدیگر و سایر امور حقوقی مربوط به تامین اجتماعی، مذاکراتی را آغاز کرده اند که هدف نهایی از آن انعقاد موافقتنامه همکاری در زمینه تامین اجتماعی است.

هدف از امضای این موافقتنامه فراهم آوردن پوشش خدمات بیمه ای و امنیت شغلی برای اتباع دو کشور ایران و ترکیه که در کشور مقابل مشغول به کار و تحصیل می باشند، است.

این موافقتنامه درصورت امضا و اجرایی شدن می تواند به گسترش همکاریهای دوکشور در زمینه های تبادل دانشجو، نیروی کار، سرمایه گذاری های متقابل و تجارت کمک کند.

خاورم ** 230** 3404
کد N19875

وبگردی