آفتاب

23شبه نظامی در عملیات ارتش پاکستان کشته شدند

23شبه نظامی در عملیات ارتش پاکستان کشته شدند

اسلام آباد-ایرنا- مقام های ارتش پاکستان روزپنجشنبه گزارش دادند: درعملیات نیروها ی ارتش علیه شبه نظامیان درمنطقه قبایلیˈوزیرستان شمالیˈ درشمال غرب پاکستان 23 تروریست کشته شدند.

به گزارش ایرنا، مقام های ارتش درمناطق قبایلی پاکستان درگفت وگو با خبرنگاران افزودند: سه نظامی این کشور نیز در تبادل آتش با شبه نظامیان زخمی شدند با این حال عملیات جست وجو برای شناسایی مخفیگاه تروریست ها درمنطقه وزیرستان شمالی ادامه دارد.

براساس این گزارش، نیروهای ارتش دستاوردهای قابل توجهی درعملیات امروزعلیه شبه نظامیان به دست آورده و توانستند 23 تن از این تروریست ها که با قصد حمله به کاروان ارتش پاکستان دربخشˈخاجوریˈ از این منطقه قبیله ای کمین کرده بودند را به هلاکت برسانند.

به گفته مقام های نظامی؛ این عملیات نیروهای ارتش پاکستان در واکنش به حمله شب گذشته شبه نظامیان به پاسگاه ایست و بازرسی پلیس و نیروهای امنیتی در بخشˈمیرعلیˈ از توابع شهرˈمیرانشاهˈمنطقه وزیرستان شمالی که پنج کشته و 34 زخمی برجا گذاشت، صورت گرفته است.

گروهˈانصارالمجاهدینˈشاخه انشعابی ازگروه ˈتحریک طالبانˈ به سرکردگی ˈحافظ بهادر گلˈمسوولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

گفتنی است درگیری میان برخی شبه نظامیان وابسته به گروه تحریک طالبان پاکستان (موسوم به تی تی پی) ازجمله گروه های غیرقانونی لشگر اسلام و انصارالاسلام در مناطق قبایلی مشکلات امنیتی فراوانی را برای مردم منطقه بوجود آورده است.

آساق ** 1095 ** 1064
کد N19722

وبگردی