آفتاب

مشارکت شرکتهایی از 15 کشور در نمایشگاه چاپ،بسته بندی و ماشین آلات

مشارکت شرکتهایی از 15 کشور در نمایشگاه چاپ،بسته بندی و ماشین آلات

تهران - ایرنا - بیستیمن نمایشگاه بین المللی چاپ ، بسته بندی و ماشین آلات تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،میزبان شرکتهای خارجی از 15 کشور جهان است که تازه ترین دستاوردهای خود را به معرض نمایش درآورده اند.

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا حاکی است ، علی جنتی روز پنجشنبه بیستمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی و ماشین آلات وابسته را در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران که افزون بر 500 شرکت داخلی و خارجی در آن مشارکت دارند، افتتاح کرد .

حدود 80 شرکت خارجی از کشورهای چین، امارات، ترکیه، اسپانیا، ایتالیا، کانادا ، کره جنوبی، هند، ژاپن، سوئد ، سوئیس ،انگلستان، اتریش، آلمان و فرانسه است.

علی نیکوسخن رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران به نمایندگی از صنف چاپ به تازگی در بیانیه ای اعلام کرد، توجه دولت به بخش های مختلفی نظیر نشر، مطبوعات، تبلیغات و بسته بندی در سال های گذشته مفید واقع شده و در سال های آتی هم می توان فضای رقابت با کشورهای همسایه را در حوزه صنعت چاپ به وجود آورد.

بر اساس بیانیه مزبور ، گردش مالی صنعت چاپ ظرف سه سال آینده به 865 میلیارد دلار خواهد رسید و فعالان اصناف خواستار توجه دولت به بازارهایی مانند سازمان کشورهای اسلامی، سازمان کشورهای عضو اکو و سازمان همکاری های اسلامی شده بودند.

در این نمایشگاه تازه هایی در زمینه دستگاههای چاپ ،بسته بندی ، دستگاهها و تجهیزات کد گذاری ، پلمپ صادراتی و کالاها و اجناس ویژه بسته های داخلی و صادراتی ، روش های نوین بسته بندی کالاها برای جذب مخاطبان و بازارهای صادراتی نیز ارائه شده است.

این نمایشگاه را شرکت صنوف تهران و خدمات فنی ایران با همکاری اتحادیه صنف چاپخانه داران، اتحادیه لیتوگرافان، اتحادیه صحافان و انجمن کارتن ورق ایران ، در 10 سالن اصلی و در فضایی به مساحت 35 هزار متر مربع برپا کرده اند.

قرار است در نمایشگاه یاد شده ، یک همایش علمی و چهار کارگاه تخصصی در زمینه های مختلف صنعت چاپ و بسته بندی و نقش و جایگاه مهم آن در توسعه صنعتی و صادراتی کشور برگزار شود.

بیستمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی و ماشین آلات وابسته در مدت چهار روز برپایی آن، قرار است میزبان هیات های تجاری و بازرگانی از کشورهای ترکیه ، هند ، عراق ، افغانستان ، امارات و چین باشد.

نمایشگاه مزبور تا یکم دیماه ، از ساعت 9 تا 17 برای بازدید عموم علاقه مندان دایر است .

اقتصام (3)** 1559**1436
کد N19649

وبگردی