آفتاب
در دیدار با دکتر ظریف/

نخست وزیر پاکستان: به تعامل سازنده ایران و قدرت های جهانی امیدواریم

نخست وزیر پاکستان: به تعامل سازنده ایران و قدرت های جهانی امیدواریم

اسلام آباد- ایرنا-ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان پنجشنبه با استقبال از توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5، این دستاورد را به ملت کشورمان تبریک گفت و تاکید کرد: دولت اسلام آباد به ادامه روند تعامل سازنده میان جمهوری اسلامی و قدرت های جهانی امیدوار است.

به گزارش ایرنا و به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام آباد، نواز شریف در دیدارامروزˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود : پاکستان به حمایت از تمام تلاش های مثبت در راستای ارتقای صلح و ثبات در منطقه ادامه می دهد.

دراین بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان مشارکت جمهوری اسلامی ایران در شانزدهمین اجلاس شورای وزرای امور خارجه سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی در حال توسعه (دی هشت) را بیانگر تقویت اطمینان و اعتماد به عملکرد این گروه دانست.

نوازشریف با تاکید بر ضرورت تقویت بیشتر روابط اقتصادی میان اعضای سازمان دی هشت گفت: جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و ترکیه به عنوان اعضای هدایت کننده این سازمان اقتصادی قادر به ایفای نقش فعال تری برای رسیدن به اهداف توسعه اقتصادی و رفاه ملت ها و خانواده، دی هشت هستند.

نخست وزیر پاکستان گفت : دولت وی قاطعانه خواستار روابط دوستانه و همسایگی خوب با همه کشورهای همسایه ازجمله جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و هندوستان براساس اصول و احترام متقابل به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یکدیگر می باشد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان دی هشت دارای ظرفیت بسیار فراوانی برای تحکیم روابط و موثرساختن تعاملات میان هشت کشور اسلامی درحال توسعه ( دی هشت ) است.

بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان در ادامه به نقل از سخنان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: محمد جواد ظریف نیز در این دیدار تاکید کرد که ایران از ایده های پاکستان برای از بین بردن چالش تروریسم حمایت می کند.

وزیرامورخارجه کشورمان دراین دیدار به نمایندگی ازدکترˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری ایران از نخست وزیر پاکستان برای بازدید از کشورمان در آینده ای نزدیک دعوت کرد که با پذیرش محمد نواز شریف همراه بود.

وزیرامورخارجه ایران در دیدار با نخست وزیر پاکستان روابط با همسایگان را با توجه به پیوندهای فرهنگی و تاریخی و منافع مشترک از اولویت های اصلی دولت یازدهم ذکر کرد.

ضرورت تلاش برای مبارزه با خشونت گرایی، افراط و فتنه های مذهبی و همچنین اقدامات کشورمان برای تکمیل و اجرای خط لوله گاز ایران به پاکستان و زمینه سازی برای گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف اقتصادی و مالی از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ظریف در این دیدار بود.

آساق ** 1095 ** 1064
کد N19624

وبگردی