آفتاب
اسماعیل هنیه:

ملت فلسطین بی نیاز از ایران و سوریه نخواهد بود/به دنبال جنگ با مصر و رام الله نیستیم

ملت فلسطین بی نیاز از ایران و سوریه نخواهد بود/به دنبال جنگ با مصر و رام الله نیستیم

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین با اعلام اینکه ملت فلسطین بی نیاز از ایران و سوریه نخواهد بود اظهار داشت که جنبش حماس به دنبال جنگ با مصر و رام الله نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین امروز اظهار داشت: ملت فلسطین از مصر، سوریه، ایران، ترکیه، روسیه و هر کشوری که حامی قضیه فلسطین است بی نیاز نخواهد بود.

وی گفت: ما به دنبال جنگ با مصر، رام الله و غیره نیستیم بلکه ملت فلسطین تنها یک نبرد پیش روی خود دارد و آن نبرد با اشغالگران و برای آزادی قدس است. ملت فلسطین به دنبال آزادی و استقلال است.

هنیه که در موسسه بین المللی قدس در غزه سخنرانی می کرد بر ضرورت احیای قضیه فلسطین در جهان عرب و اسلام تاکید کرد و از کشورهای عربی خواست که حامی قضیه فلسطین باشند و مسئولیت تاریخی و قومی خود را در قبال مقابله با سیاست های رژیم صهیونیستی فراموش نکنند.

وی همچنین از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که برای بررسی تشکیل دولت وحدت ملی یک نشست ملی برگزار کند. اسماعیل هنیه در عین حال بر ضرورت پایان بخشیدن به اختلافات داخلی فلسطین و برقراری آشتی ملی تاکید کرد.

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین افزود: 4 عامل خلأ سیاسی، جانبداری آمریکا، اختلافات داخلی فلسطین و معطوف بودن توجه جهان عرب به اوضاع داخلی خود باعث شده است رژیم صهیونیستی به اجرای سیاست های تجاوزکارانه خود در قدس شریف مشغول باشد.

هنیه با بیان این مطلب افزود: اسرائیل تحت پوشش مذاکرات سازش و با حمایت کامل آمریکا به توسعه شهرک ها و یهودی سازی قدس می پردازد.

 

کد N19547

وبگردی