آفتاب
سازمان ملل خبر داد:

210 هزار نفر طی دو هفته در آفریقای مرکزی بی خانمان شدند

210 هزار نفر طی دو هفته در آفریقای مرکزی بی خانمان شدند

سازمان ملل متحد از مفقود شدن 210 هزار نفر در جریان تحولات دو هفته اخیر آفریقای مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که در حدود 210 هزار نفر از مردم آفریقای مرکزی در جریان ناآرامی های اخیر این کشور آواره شده اند. این درگیری ها از دو هفته قبل شروع شده و تا کنون بیش از 400 کشته برجا گذشاته است.

آفریقای مرکزی از دو هفته قبل گرفتار درگیری های قومی شده و همین امر بهانه ای شده تا فرانسه اقدام به اعزام نظامیان خود به این کشور کند.

علاوه بر نظامیان فرانسوی، نیروهایی از سایر کشورهای غربی نیز در آفریقای مرکزی حضور دارند که بر اساس اخبار منتشر شده، تعدادی از آنها آمریکایی هستند.

این در حالی است که فرانسه از سایر کشورها خواسته تا نظامیان خود را به آفریقای مرکزی اعزام کنند. با وجود دخالت نظامی فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی، وضعیت در این کشور فقیر همچنان شکننده و بحرانی است.

در روزهای گذشته اعلام شده بود که در جریان این ناآرامی ها بیش از 400 نفر کشته شده اند.

آفریقای مرکزی در حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد که 10 درصد آن به کشورهای همسایه پناهنده شده اند و یک میلیون و پانصد هزار نفر دیگر از گرسنگی رنج می برند. جنگ داخلی نیز به این بحران دامن زده است.

یکی از شهروندان این کشور می گوید: این وضع، پایانی ندارد. اوضاع ما اصلا خوب نیست.

در ماه مارس گذشته شورشیان سلکا توانستند دولت فرانسوا بوزیزه، رئیس جمهوری پیشین آفریقای مرکزی را سرنگون کنند. و در مقابل، برخی گروههای مسلح مسیحی از چندی پیش به مقابله با دولت کنونی پرداخته اند.

 

 

کد N19077

وبگردی