آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

حمله به زائران عربستانی و پاکستانی در تکریت/ بازداشت سرکرده القاعده در شمال بابل

حمله به زائران عربستانی و پاکستانی در تکریت/ بازداشت سرکرده القاعده در شمال بابل

حمله به زائران عربستانی و پاکستانی در جنوب تکریت و بازداشت سرکرده القاعده در شمال بابل از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری براثا، وزارت کشور عراق اعلام کرد که تروریست ها یک دستگاه خودرو حامل زائران عربستانی در سامراء واقع در جنوب تکریت را هدف تیراندازی قرار دادند.

این زائران در حال بازگشت از زیارت به استان بغداد بودند. بر اثر این حمله یک زائر کودک شهید و مادر وی زخمی شد. همچنین سومریه نیوز به نقل از یک منبع پلیس استان صلاح الدین گزارش داد که افراد مسلح ناشناس شب گذشته به اتوبوس حامل زائران پاکستانی در نزدیکی منطقه سید دخیل در 80 کیلومتری جنوب تکریت تیراندازی کردند.

بر اثر این حمله یک زائر کودک شهید و 11 نفر دیگر زخمی شدند. این زائران در حال بازگشت از زیارت مرقد مطهر امام هادی (ع) در سامراء بودند. با نزدیک شدن به اربعین حسینی و عزیمت زائران از سرتاسر عراق به کربلای معلی، تروریست های تکفیری حملات خود را علیه زائران شدت بخشیده اند.

از سوی دیگر المیادین به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داد که سرکرده القاعده در منطقه شمال بابل توسط نیروهای عراقی بازداشت شد.

 

کد N18754

وبگردی