آفتاب

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی: دوستان نماینده بهتر است مخالفتی با حضور جک استروا نداشته باشند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی: دوستان نماینده بهتر است مخالفتی با حضور جک استروا نداشته باشند

روزنامه اعتماد گفت وگویی با احمد رضا دستغیب نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی انجام داده است.

*من فکر می‌کنم دولت اگر می‌خواهد در کار خودش موفق باشد نسبت به نقدهایی که شکل تخریبی دارد نباید توجهی کند و نسبت به نقدهای منصفانه با دید بهره‌برداری مواجه بشود.

*اینکه یک گروه دوستی پارلمانی از جک استراو و همچنین هیات پارلمانی اتحادیه اروپا برای حضور در مجلس دعوت کرده است یک تصمیم مهم در زمینه ارتقای دیپلماسی مجلس بود که دوستان نماینده بهتر است مخالفتی با آن نداشته باشند چون این دعوت‌ها از اختیارات گروه دوستی پارلمانی است. بنا بر آنچه در مجلس عنوان شده این گروه‌های دوستی پارلمانی اختیار چنین دعوت‌هایی را دارند و یک اتفاق رایج است. اینکه برخی مواقع بعضی از دیپلمات‌ها و چهره‌های شناخته شده دعوت می‌شوند یک بحث دیگری است. آقای جک استراو از چهره‌های شاخص بین‌المللی محسوب می‌شود که قدری پررنگ‌تر از سایر نمایندگان هستند وگرنه در چند هفته اخیر مجلس با گروه‌های دوستی پارلمانی کشورهای متعددی دیدار داشته است.

*اینکه نماینده‌یی بخواهد نظری بدهد حق اوست ولی گروه دوستی یک شخصیت مستقل است و نظر نمایندگان در این زمینه موثر نخواهد بود. اصلا چنین دعوت‌هایی می‌تواند یک اتفاق خوب برای تقویت وجهه دیپلماسی مجلس باشد.

17212

کد N18588

وبگردی