آفتاب
هاشمی رفسنجانی:

باید یکپارچگی خود را حفظ کنیم/ امید داریم تحریم ها به تدریج برداشته شود

باید یکپارچگی خود را حفظ کنیم/ امید داریم تحریم ها به تدریج برداشته شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون فضای آرامش بر کشور حکمفرماست و ما امید داریم که این تحریم ها به تدریج برداشته شود.


به گزارش خبرنگار مهر در رفسنجان، در این مراسم که با حضور استاندار کرمان، امام جمعه و جمعی از مسئولان برگزار شد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم شریف، متعهد و انقلابی رفسنجان، اظهار داشت: دو سال از رحلت آیت الله هاشمیان می گذرد و امروز توفیق داشتم اینجا هم تسلیت عرض کنم و هم عرض ارادت داشته باشم.





وی افزود: به هر حال برای بنده که در سفر به رفسنجان اولین کسی را که می دیدم ایشان بود امروز جای ایشان خالی است و امیدوارم خدا روح ایشان را شاد و اجر مجاهدان را به ایشان عطا فرماید.





وی مردم رفسنجان را از پیشتازان انقلاب نامید و اظهار داشت: بنده از کودکی به این مردم علاقه داشتم. زمانی که هیچکس جرأت نمی کرد نام امام را ببرد مردم رفسنجان مقلد امام بودند و سهم امام را به ایشان می رساندند.




زمان انقلاب جایی امن تر از رفسنجان برای طلاب نبود





آیت الله هاشمی رفسنجانی با آرزوی شفای عاجل برای حجت الاسلام شیخ عباس پورمحمدی، تصریح کرد: زمان انقلاب جایی امن تر از رفسنجان برای طلاب نبود و طلابی که مکانی برای تبلیغ نداشتند در منزل ایشان سکونت می کردند.





رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مردم حاضر در جلسه گفت: امروز شما با همان روحیه در میدان مبارزه هستید و مرحوم هاشمیان هر چه توانست برای این منطقه کار کرد و اگر زحمات ایشان نبود شاید در این شهر چیزی از نظر فرهنگی باقی نمی ماند.





آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: این ازدحام در اینجا نشان می دهد که شما زحمات امام جمعه فقید شهرستان خود را فراموش نکرده اید و من در اینجا قول می دهم تا نفس می کشیم در خدمت شما و همراه شما باشیم.




خداوند این انقلاب را دوست دارد





وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خداوند این انقلاب را دوست دارد چون بدون پشتوانه خارجی پیروز شد، خاطرنشان کرد: حکومت پهلوی حمایت غرب و شرق و منطقه را داشت و همچنین از پشتوانه مالی برخوردار بود اما در آن شرایط شما توانستید به حکومت جباران پایان دهید.





هاشمی رفسنجانی با اشاره به خاطرات جنگ تحمیلی اظهار داشت: من فرمانده جنگ بودم و آن زمان لشکر 41 ثارالله جزو بهترین لشکرهای جنگ بود البته همه لشکرها خوب بودند اما بنده چون رفسنجانی هستم از لشکر 41 ثارالله یاد می کنم. رفسنجان نزدیک به هزار شهید و تعداد زیادی جانباز و مفقودالاثر تقدیم انقلاب کرده است.





رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما می دانیم که شهدا با خون خود و جانبازان با از دست دان سلامتی خود از ما می خواهند که عظمت و عزت ایران را حفظ کنیم.




اختلافات را با صمیمیت و همبستگی حل کرد





آیت الله هاشمی رفسنجانی اختلافات را از آفات انقلاب برشمرد و گفت: متاسفانه کمابیش اختلاف بین نیروهای انقلابی بوجود آمده که باید سعی کرد یکپارچگی خود را حفظ کنیم.





وی افزود: اختلاف سلیقه و دیدگاه در همه جا ممکن است وجود داشته باشد اما باید اختلافات را با صمیمیت و همبستگی حل کرد مردم رفسنجان نیز باید یکپارچگی خود را حفظ کنند.





وی با اشاره به مشکلات کم آبی و خشکسالی در منطقه، بیان داشت: شرایط اقتصادی کشور و مدیریت حاکم باعث شد نهاده های کشاورزی به کشور نیاید و کود و سم نامناسب باعث خسارت به کشاورزان شد.




امروز شرایط اعتدال در کشور حاکم است





هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ما تحریم بوده و هستیم و تحریم بسیار جدی است، اظهار داشت: خداوند کمک کرد و هوشیاری مردم سبب شد که متوجه شوند در شرایط بدی قرار داریم و به میدان آمدند و امروز شرایط اعتدال در کشور حاکم است که این حاصل تفکر مردم است.





رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اولین قدم خوب برداشته شده و فضای آرامش بر کشور حکمفرماست و فضا دارد باز می شود و ما امید داریم که این تحریم ها به تدریج برداشته شود. انشاالله با امید به آینده، راه ها باز می شود و رونق به کشور بر می گردد.





هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: اکنون 4 هزار طرح عمرانی از دولت سابق مانده است که اعتبار مختصری دارد و این گرفتاری برقرار است.





وی افزود: تا حدودی پنجره ها و راههایی باز شده و طلب هایی از کشورها داریم که بتدریج اینها وارد می شود و با حرکتهای سازندگی بیکاری ها کم می شود. اکنون بسیاری از جوانان تحصیلکرده ما بیکارند.



کد N18316

وبگردی