آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

پرونده استانداران دولت یازدهم این هفته هم بسته نمی شود

پرونده استانداران دولت یازدهم این هفته هم بسته نمی شود

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه فردا استانداری به جلسه هیات دولت معرفی نمی شود، گفت: در تلاش هستیم استانداران خراسان رضوی و قم در شان و تراز این دو استان مذهبی انتخاب شوند.

حسینعلی امیری در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که پرونده انتخاب استانداران دولت یازدهم چه زمانی بسته می شود، اظهارداشت: فردا هیچ استانداری به جلسه هیات دولت معرفی نمی شود؛ بنابراین قطعا در هفته جاری پروسه انتخاب استانداران به پایان نخواهد رسید.

قائم مقام وزیر کشور، با اشاره به اهمیت دو استان مذهبی خراسان رضوی و قم ادامه داد: بدلیل اهمیت و موقعیتی  که این دو استان در جهان اسلام دارند، باید استانداران آن با دقت نظر بیشتری انتخاب شود.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که استانداران این دو استان هرچه زودتر تعیین شوند خاطرنشان کرد: زمان انتخاب استانداران مشخص نیست اما در تلاشیم استانداران خراسان رضوی و قم در شان و تراز این دو استان باشند .

امیری همچین در پاسخ به این سوال مبنی براینکه همانطور که وزیر کشور قبلا اعلام کرده ممکن است استاندار خراسان رضوی ابقا شود؟ تصریح کرد: طبعا برای انتخاب استانداران یکی از گزینه های مورد بررسی، استاندار فعلی خواهد بود.

به گزارش مهر، تاکنون 29 استاندار جدید از 31 استان کشور انتخاب شده اند و با انتخاب استانداران خراسان رضوی و قم پرونده استانداران دولت یازدهم بسته خواهد شد.

به گفته وزیر کشور تجربه ، تخصص ، امانت داری و نگاه اعتدالی از ملاک های انتخاب استانداران بوده است.

 

کد N18280

وبگردی