آفتاب
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با مهر:

اقدام دولت در اولویت بندی طرح های عمرانی دقیق و کارشناسی است

اقدام دولت در اولویت بندی طرح های عمرانی دقیق و کارشناسی است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت بندی طرح های عمرانی از سوی دولت کار دقیق و کارشناسانه ای است،گفت: تقسیم بودجه عمرانی بین مناطق مختلف غیرکارشناسانه است که نه در کمیسیون تلفیق و نه در صحن علنی رای نمی آورد.

غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با غیر کارشناسی خواندن طرح پیشنهادی برخی نمایندگان مبتنی بر توزیع مساوی بودجه عمرانی کشور در مناطق مختلف گفت: این طرح نه تنها در صحن علنی مجلس رای نخواهد آورد بلکه در کمیسیون تلفیق هم رای نمی آورد.

وی افزود: برای بهبود فضای کسب و کار باید پروژه های عمرانی در حال تکمیل هر چه زودتر به بهره برداری برسد، لیست پروژه های عمرانی اولویت دار هم موجود است و بنابراین دولت مکلف است اعتبار لازم برای اتمام و به بهره برداری رسیدن آنها را فراهم کند.

نماینده مردم ایرانشهر ادامه داد: اولویت بندی طرح های عمرانی از سوی دولت کار دقیق و کارشناسانه ای است که همواره همه نمایندگان بر آن تاکید داشت و دارند بنابراین دولت باید با در نظر گرفتن اولویت، به پروژه های عمرانی اعتبار تخصیص دهد.

کاتب با بیان اینکه تقسیم 37 هزار میلیارد تومان بین 31 استان و توزیع آن بین حوزه های مختلف ضرورتا نشان دهنده عدالت نیست گفت: جمعیت استانها، طرح ها و پروژه های موجود و وسعت و گستردگی استانها با هم برابر نیست بنابراین برای برقراری توازن منطقه ای باید با در نظر گرفتن شرایط هر استان به تخصیص اعتبار عمرانی آن بپردازیم. 

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از نمایندگان در حال تهیه طرحی هستند که براساس آن بودجه 37 میلیارد بودجه عمرانی کشور در لایحه بودجه 93 به طور مساوی بین استانها تقسیم شده و مابقیه اعتبار بخش عمرانی به طرح های اولویت دار دولت اختصاص یابد.

کد N18073

وبگردی