آفتاب
ویتالی چورکین:

دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است/ مدارک آمریکا قانع کننده نیست

دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است/ مدارک آمریکا قانع کننده نیست

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در سخنانی تاکید کرد که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است و مدارک واشنگتن در این زمینه قانع کننده نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اظهار داشت: روسیه از شرکای خود در سازمان ملل متحد نشنیده است که آنها مدارکی در اختیار دارند که استفاده افراد مسلح از سلاح های شیمیایی را رد می کند و کارشناسان بین المللی نیز بر این موضوع تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد که در جریان بررسی گزارش سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، "جیرار آرو" نماینده فرانسه در سازمان ملل اصرار داشت که درباره اینکه چه کسی مسئول به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه است سخن گفته نشود و از این موضوع پرهیز شود.

چورکین در ادامه گفت: طبیعی است این اصرار عجیب است، زیرا شرکای غربی ما پیش از این دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی می کردند. نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: مدارکی که واشنگتن درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی ارائه کرده است قانع کننده نیست و ما تمایل داریم اطلاعات بیشتری در این رابطه اعلام شود تا ثابت کند دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، اما واشنگتن این مسئله را نادیده گرفت.

وی بار دیگر تاکید کرد: حمله شیمیایی 21 آگوست در حومه دمشق یک اقدام تحریک آمیز از سوی افراد مسلح بود تا زمینه را برای دخالت نظامی خارجی در سوریه فراهم کنند.

کد N17657

وبگردی