آفتاب

عربستان خواستار حضور در مذاکرات هسته ای با ایران شد

عربستان خواستار حضور در مذاکرات هسته ای با ایران شد

شاهزاده سعودی با انتقاد از سیاست های رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه خواستار حضورعربستان در مذاکرات هسته ای با ایران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال ، ترکی الفیصل شاهزاده سعودی و رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان با انتقاد از سیاست های باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه خواستار حضور عربستان در مذاکرات هسته ای با ایران شد.

وی در حاشیه یک کنفرانس امنیتی در موناکو فرانسه بطور صریح از سیاست های آمریکا در سوریه و خاور میانه انتقاد کرد.

این شاهزاده سعودی در حاشیه کنفرانس سیاست جهانی با کم خواندن کمک های آمریکا به گروه های تروریستی حاضر در سوریه گفت: آمریکایی ها به ما القاء کردند که در سوریه کاری خواهند کرد اما سرانجام هیچ کاری نکردند. کمک های آنها به ارتش آزاد سوریه ناچیز است و حالا هم می گویند کمک هایشان را قطع خواهند کرد، بسیار خوب، کمک هایتان را قطع کنید زیرا آنها تاثیری نداشته اند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی و امضاء توافق هسته ای ژنو گفت: بای ما مهم است که پشت آن میز بنشینیم زیرا ما از این مذاکرات غایب بوده ایم.

برادر وزیر خارجه عربستان همچنین با انتقاد از سیاست های کاخ سفید گفت، ورود آمریکا به مذاکره با ایران که جدی ترین رقیب ما در منطقه است ریاض را غافلگیر کرد.

ترکی الفیصل در ادامه گفت: آنچه که ما را بیشتر از همه چیز تعجب زده کرد دور نگهداشتن ما از مذاکرات بود. شما چگونه می توانید اعتمادسازی کنید در حالیکه مذاکرات را از ما که متحد شما هستیم پنهان می کنید.

ترکی الفیصل در حال حاضر سمت رسمی در نظام سعودی ندارد اما پیشتر رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور و سفیر عربستان در واشنگتن بوده است.

 

 

کد N17451

وبگردی