آفتاب

ابراز امیدواری پارلمان اروپا برای تاسیس دفتر در ایران

ابراز امیدواری پارلمان اروپا برای تاسیس دفتر در ایران

رییس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا نسبت به باز شدن دفتر پارلمان اروپا در ایران به منظور گسترش همکاری‌های متقابل ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خانم تارا کرانبرگ در دیدار اعضای هیأت پارلمانی اروپا با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های سفر به ایران و دیدار با مسوولان مختلف، گفت: پس از شش ماه، در شرایطی به ایران آمدیم که دوره جدیدی بر اساس درک ایده‌های متقابل شروع شده است.

وی افزود: پارلمان اروپا امیدوار است در این شرایط دفتر خود در ایران را باز کند تا پس از نهایی شدن قراردادها در دورنمای شش ماهه، همکاری‌ها گسترش یابد.

در ادامه این دیدار، چهار عضو دیگر پارلمان اروپا به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسایل مختلف پرداختند و درباره سوریه، افغانستان، حقوق بشر، مبارزه با مواد مخدر و آینده روابط ایران با دنیا به‌ویژه تحریم‌های جدید آمریکا، پرسش‌هایی را از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کردند.

هاشمی رفسنجانی نیز در بخشی از صحبت‌های خود در این دیدار، گفت: در عرف دیپلماتیک اولین شرط اخلاق سیاسی پایبندی به امضا در توافقات است و انتظار داریم غرب که سال‌ها ادعای بی‌اعتمادی می‌کرد، در شش ماه مقرر، در عمل ثابت کند که می‌توان به حاکمان غربی، اعتماد کرد.

وی تحریم‌های اخیر آمریکا را نتیجه نفوذ و فشار لابی صهیونیسم دانست و تصریح کرد: انتظار دنیا از دولت اوباما عمل به موافقت‌نامه‌ها بود و امیدوارند آمریکا و دیگران این خلف وعده سیاسی را تکرار نکنند.

انتهای پیام

کد N17423

وبگردی