آفتاب

اتحادیه اروپا آماده برداشتن تحریم های ایران می شود

اتحادیه اروپا آماده برداشتن تحریم های ایران می شود

در صورت تائید اجرای توافق هسته ای ژنو توسط ایران از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی اتحادیه اروپا لغو تحریم های ایران را آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه ، در صورتیکه آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرای توافقنامه ژنو توسط ایران را تائید کند اتحادیه اروپا به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اجازه برداشتن تحریم های ضد ایرانی این اتحادیه را خواهد داد.

در بیانیه وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصریح شده است: اجرای سریع اقدامات داوطلبانه توسط طرف های توافقنامه موضوعی کلیدی است.

در این بیانیه ذکر شده است: ایران باید به تعهدات خود را با حسن نیت عمل کند و در مقابل شورای اتحادیه اروپا هم به نوبه خود قدم های لازم برای تعلیق تحریم های ایران را بر خواهد داشت.

بنا براین بیانیه ، تحریم ها بعد از آن تعلیق خواهند شد که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اقدامات صورت گرفته توسط ایران درباره تعهداتش را تائید کنند.

بر اساس توافقنامه ژنو قرار است آمریکا و متحدان اروپایی اش در قبال محدود کردن سطح غنی سازی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی ایران بخشی از تحریم های اعمال شده علیه ایران را به حالت تعلیق در بیاورند.

کد N17408

وبگردی