آفتاب

اخبار ضد و نقیض از سرنوشت دیپلمات ربوده شده در یمن/ نیکبخت همچنان در سلامت است

اخبار ضد و نقیض از سرنوشت دیپلمات ربوده شده در یمن/ نیکبخت همچنان در سلامت است

در پی اعلام برخی از منابع و پایگاه های اطلاع رسانی غیر رسمی در یمن مبنی بر به قتل رسیدن دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن ، پیگیری های خبرنگار مهر حاکی از آن است که دیپلمات ایرانی همچنان در سلامت است.

به گزارش خبرنگار مهر ،در پی انتشار اخبار کشته شدن دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن از شب گذشته ، وزارت امور خارجه پیگیر مسئله از مقامات یمنی بوده است و هنوز هیچ مقام رسمی در یمن این خبر را تأیید نکرده اما پیگیری های خبرنگار مهر حاکی از سلامت نیکبخت است .

همچنین گفته می شود محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز در همین باره با وزیر امور خارجه یمن گفتگوی تلفنی داشته است.

از سوی دیگر روزنامه الیمن الیوم ، روز شنبه به نقل یک منبع قبیله ای مدعی شده است که دیپلمات ایرانی را به همراه سایر افراد ربوده شده در استان مأرب دیده است . گفتنی است که دو نفر از افرادی که این منبع مدعی شده آنها را دیده است دو خبرنگار هلندی بودند که پس از آن آزاد شده و به کشور خود بازگشته اند و این اظهارات نیز می تواند دلیل دیگری بر سلامت دیپلمات ایرانی باشد.

نوراحمد نیکبخت " ، وابسته اداری سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا ساعت 10 صبح یکشنبه 30 تیر ماه در مسیر منزل به محل سفارت توسط گروهی ناشناس ربوده شد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در زمان ربوده شدن وی با ذکر این نکته که زمان و نحوه ربایش نیکبخت وابسته اداری سفارت ایران در صنعا برای جهات ذیربط یمن کاملا شناخته شده، خاطرنشان کرد:‌ انتظار داریم مقامات یمن با جدیت بیشتری موضوع را پیگیری کرده و آن را با سرانجامی خوش همراه کنند.

 

 

کد N17312

وبگردی