آفتاب

عباس: نمی‌خواهیم خود اسرائیل تحریم شود!

عباس: نمی‌خواهیم خود اسرائیل تحریم شود!

محمود عباس اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین از اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی حمایت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری فلسطین الآن، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: با وجود اینکه ما خواهان تحریم اسرائیل نیستیم و از آن حمایت نمی‌کنیم، اما از همگان می‌خواهیم تا تولیدات شهرک‌های یهودی‌نشین را تحریم کنند، چرا که شهرک‌ها در اراضی ما ساخته شده و قانونی نیستند.

وی تصریح کرد: ما از هیچ کس نمی‌خواهیم تا خود اسرائیل را تحریم کند، چرا که ما با این دولت دارای روابطی هستیم و دو طرف یکدیگر را به رسمیت می‌شناسند.

در همین راستا، مارکو فارازیو، یکی از موسسان جنبش تحریم تولیدات شهرک‌های صهیونیستی در ایتالیا گفت: ما به صورت مستقیم از این اظهارات محمود عباس تاثیر پذیرفتیم، چرا که سخنان او باعث می‌شود که ما به راحتی نتوانیم با جامه مدنی در کشورمان در این خصوص صحبت کنیم.

وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطینی "الرأی" تصریح کرد: اگر می‌توانستم با محمود عباس صحبت می‌کردم و به او می‌گفتم که تحریم تولیدات شهرک‌نشین‌ها کافی نیست، چرا که مشکل فقط به شهرک‌ها محدود نمی‌شود، بلکه مشکل اصلی دولت اسرائیل است که بر اساس تروریسم، کشتار و تبعیض‌نژادی بنا شده است.

مارکو فارازیو عنوان داشت: نمی‌دانم که عباس این اظهارات خود را به نمایندگی از چه کسانی ایراد کرد، چرا که بیشتر فلسطینی‌ از تحریم شهرک‌ها حمایت می‌کنند.

وی در خطاب به مردم فلسطین گفت: فلسطینی‌ها باید بدانند که جنبش تحریم تولیدات شهرک‌های یهودی نشین از قدرتمندترین جنبش‌هایی است که در خارج از فلسطین از آن ملت حمایت می‌کند و این جنبش ابزاری است که از طریق آن می‌توانیم با اسرائیل مبارزه کنیم.

انتهای پیام

کد N17244

وبگردی