آفتاب
بر اساس یک نظرسنجی‌؛

وجهه بین‌المللی اوباما به دلیل بحران سوریه تضعیف شده است

وجهه بین‌المللی اوباما به دلیل بحران سوریه تضعیف شده است

نتایج نظرسنجی‌ جدیدی که توسط کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در داخل این کمیته انجام شده، نشان می‌دهد که وجهه اوباما در سطح بین‌المللی به خاطر موضع واشنگتن نسبت به بحران سوریه، تضعیف شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، به دنبال توافق آمریکا با روسیه در خصوص امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه، کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان آمریکا عملکرد باراک اوباما، رئیس‌جمهوری این کشور درخصوص بحران سوریه را از دید اعضای این کمیته به نظرسنجی گذاشت.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، 72 درصد از اعضای کمیته مذکور اعتقاد دارند که وجهه آمریکا از نظر بین‌المللی نسبت به قبل تضعیف شده است. 12 درصد از این اعضا نیز معتقدند که جایگاه آمریکا نسبت به قبل قوی‌تری شده و 14 درصد نیز بر این باورند که بحران سوریه هیچ تاثیری بر وجهه آمریکا در سطح بین‌المللی نداشته است.

در مقابل 74 درصد از اعضای کمیته مذکور معتقدند که موضع روسیه نسبت به بحران سوریه موجب تقویت وجهه مسکو در سطح بین‌المللی شده است، 14 درصد اعتقاد دارند که در این امر وجهه روسیه تضعیف شده و 10 درصد تاثیر بحران سوریه بر جایگاه روسیه را ناچیز می‌دانند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، 38 درصد اعضای کمیته روابط خارجه مجلس آمریکا معتقدند که وجهه سازمان ملل نیز به خاطر موضع خود در قبال بحران سوریه تضعیف شده و 18 درصد معتقدند که جایگاه سازمان ملل در سطح بین‌المللی تقویت شده و 42 درصد نیز جایگاه سازمان ملل در سطح بین‌المللی را بدون تغییر می‌دانند.

همچنین 38 درصد از اعضای کمیته روابط خارجه مجلس آمریکا از برخوردها و موضع اوباما نسبت به بحران سوریه حمایت می‌کنند در حالی که 59 درصد از آنان مخالف موضع آمریکا نسبت به این بحران هستند.

اوباما در این نظرسنجی پایین‌ترین درصد تایید را در مقایسه با نظرسنجی‌های پیشین که درخصوص سیاست خارجه آمریکا صورت گرفته است، به دست آورد.

درخصوص سیاست خارجه اوباما نسبت به روسیه نیز نتایج مشابهی به دست آمده است. در این رابطه 49 درصد موافق سیاست‌های اوباما بوده و 46 درصد مخالف این سیاست‌ها هستند.

انتهای پیام

کد N17214

وبگردی