آفتاب

هدیه عتیقه پدر عراقچی در موزه آستان قدس

هدیه عتیقه پدر عراقچی در موزه آستان قدس

قالیچه تمام‌ابریشم با قدمت 120 سال، اهدایی مرحوم سیدحسین عراقچی پدر معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه به آستان قدس رضوی، هم‌اینک در موزه این آستان نگهداری می‌شود.

به گزارش ایسنا، عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی نوشت: این قالیچه از سوی برادران عراقچی به نیابت از پدر مرحومشان به موزه آستان قدس رضوی اهدا شده است.

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه که اواخر هفته گذشته بازدیدی از موزه آستان قدس رضوی داشت، گفت: این موزه عبادتگاهی است که به انسان، معنویت، انرژی، روح و زیبایی می‌بخشد.

سیدعباس عراقچی افزود: موزه آستان قدس رضوی یکی از زیباترین و مؤثرترین موزه‌هایی است که تاکنون دیده‌ام و این زیبایی و تاثیر، نه به خاطر نفاست و ارزش آثار بلکه به خاطر معنویت و عشقی است که در این آثار نهفته است.

وی بیان کرد: انسان با تماشای این آثار، عشق و ارادت واقفان و اهداکنندگان را نسبت به حضرت رضا (ع) می‌بیند که این عشق و ارادت، به انسان انرژی می‌بخشد.

عراقچی خاطرنشان کرد: قالیچه ابریشم بافت تهران که هدیه پدرم به موزه آستان قدس رضوی بوده، یکی از آثار بسیار نفیسی است که بیش از 120 سال قدمت دارد.

وی با بیان اینکه بافت فرش‌های معروف به بافت تهران، بیش از هفتاد سال است که متوقف شده است، گفت: این فرش با ابریشم خالص بافته شده و هم‌اکنون بدون هیچ عیب و نقصی وقف موزه حضرت رضا (ع) شده است.

وی انگیزه وقف این اثر فرهنگی و هنری را به موزه حضرت رضا (ع)، درخواست برادران خود برای یادبود پدر مرحومشان عنوان کرد و گفت: ما این اثر ارزشمند را وقف موزه حضرت رضا (ع) کردیم تا در منظر زائران و مجاوران آن حضرت قرار گیرد و از این طریق، دعای خیر برای پدر مرحوممان باشد.

انتهای پیام

کد N17150

وبگردی