آفتاب

انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی از کم‌توجهی صدا و سیما به مهدویت

انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی از کم‌توجهی صدا و سیما به مهدویت

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: بسیاری از مباحث مهدویت مربوط به آخرالزمان و مسائل دوران حاضر است، ولی صدا و سیما از مباحث به دور است.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: بسیاری از مباحث مهدویت مربوط به آخرالزمان و مسائل دوران حاضر است، ولی صدا و سیما از مباحث به دور است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با اشاره به لزوم پرداختن صدا و سیما به مباحث مهدویت گفت: بسیاری از مباحث مهدویت مربوط به آخرالزمان و مسائل دوران حاضر است، ولی صدا و سیما از مباحث به دور است.

وی افزود: مباحث دینی در میان کتاب‌ها و در سینه علمای ما مانده و رساندن این مطالب به مردم دنیا، نیازمند ابزارهای رسانه‌ای و رادیو و تلویزیون است و دست حوزه از این‌ها کوتاه است.

این مرجع تقلید با اشاره به تبلیغات وسیع ضدشیعی در شبکه‌های عربی، اظهار کرد: وهابی‌ها و تکفیری‌ها با پول‌های نفت و گاز قطر و عربستان، در شبکه‌های عربی زبان علیه شیعه به طور مفصل برنامه دارند، ولی رسانه‌های ما از جمله صدا و سیما در این عرصه با ما همراه نیست و میدان را برای جولاندهی آنها خالی کرده‌ایم.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: کشورهایی که موج بیداری در آنها شکل گرفته مشکل فکری سیاسی دارند و برای حل مشکلاتشان از اسلام پاسخ می‌خواهند و ما باید معارف دینی و مواضع اسلام راستین را به آنها برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به برکات وجودی امام عصر(عج) تاکید کرد: بقای دنیا و عالم هستی به برکت وجود امام عصر(عج) می‌باشد و لازم است که مباحث مهدویت به مردم رسانده شود.

این مرجع تقلید افزود: 25 سال خانه نشینی امیرالمومنین (ع) به خاطر عدم همرامی مردم با ایشان بود و وظیفه ما برای زمینه‌سازی ظهور، آماده‌سازی مردم است و این مهم از طریق رسانه و تلویزیون میسر است.

وی تاکید کرد: حوزه به تنهایی نمی‌تواند برای زمینه‌ساز ظهور تلاش کند و باید مردم را با خود همراه سازد؛ زیرا هیچ انقلاب و تحولی بدون حضور مردم شکل نمی‌گیرد و در بحث ظهور مردم فقط مردم ایران نیستند و برای زمینه‌سازی باید همه مردم دنیا را نسبت به ظلم مستکبرین آگاه کنیم و برای این کار به شدت نیازمند رسانه هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، آیت‌الله نوری‌همدانی در پایان افزود: انتظار ظهور در حال حاضر به این است که ظلم مستکبرین را به مردم دنیا نشان دهیم تا علیه ظلم به میدان بیایند و متحد باشند.

انتهای پیام

کد N17081

وبگردی