آفتاب
مدیرکل راه آهن قم:

کمربند ریلی قم توسعه می‌یابد

کمربند ریلی قم توسعه می‌یابد

مدیرکل راه‌آهن استان قم با بیان اینکه کمربند ریلی قم توسعه می‌یابد گفت: طرح توسعه کمربند ریلی قم جزء طرح‌های ملی است که در این زمینه 70 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، فرشاد زادخور روز دوشنبه در دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه قم شاهراه عملیات ریلی کشور به شمار می‌آید افزود: ماهانه 25 هزار واگن باری و 50 قطار مسافربری از قم عبور می‌کنند.

وی گفت: دو خط راه‌آهن اصلی از شمال شرق به سمت جنوب غرب و از شمال غرب به سمت جنوب شرق کشور کشیده شده که قم نقطه اتصال این دو خط بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از 75 سال شاهد خروج قطارهای باری از داخل شهر قم هستیم، گفت: مستقل‌شدن راه‌آهن استان قم در فعالیت کمربند ریلی قم نقش بسزایی ایفا کرد.

زادخور با اشاره به اینکه راه‌اندازی خط ریلی قم - شاهرود و قم - ساری در دستور کار قرار داد، افزود: تقویت خطوط ریلی حومه‌ای یکی از اولویت‌های کاری ماست به طوری که درصدد هستیم در طول روز، هشت قطار از قم به سمت تهران راه‌اندازی کنیم.

وی اضافه‌کرد: اتصال شهر فرودگاهی قم به خط ریلی هم در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه پس از اتمام عملیات زیرسازی ایستگاه سلفچگان، کار اداره کل راه‌آهن استان قم برای روسازی و تکمیل آن آغاز می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به راه‌اندازی خط ریلی حرم تا حرم تصریح کرد: روزانه 600 مسافر با قطار از قم به مشهدمقدس مسافرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه قطار قم - تبریز و قم - تهران راه‌اندازی شده است، گفت: در حال حاضر یک قطار ساعت 6 صبح از قم به سمت تهران حرکت می‌کند و ساعت 16:30 نیز باز می‌گردد و طول مسیر ایستگاه‌های قم تا تهران را طی یک ساعت و نیم طی می‌کند.

انتهای پیام

کد N16996

وبگردی