آفتاب
کلباسی:

دهه مهدویت در تقویم فرهنگی کشور قرار گرفت

دهه مهدویت در تقویم فرهنگی کشور قرار گرفت

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‎های مهدوی کشور با اشاره به فعالیت‌های ستاد گفت: با پیگیری ستاد، دهه مهدویت از تاریخ پنجم تا 15 شعبان در تقویم فرهنگی کشور قرار داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در نشستی خبری با اشاره به فعالیت‌های این ستاد افزود: هر ساله به مناسبت نیمه شعبان و 9 ربیع‌الاول برنامه‎های پیشنهادی از سوی این ستاد به تمام نهادهای اجرایی و عمومی و فرهنگی و آموزشی کشور ابلاغ می‎شود.

وی ادامه داد: هدف از انتشار این فهرست، آماده‌سازی ذهنی مراکز فعال کشور در زمینه برگزاری برنامه‎های تخصصی در حوزه مهدویت است.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی کشور، گفت: این ستاد با مشارکت مراکز و نهادهای تخصصی حوزوی و غیر حوزوی مهدویت از 5 سال پیش با دبیری مرکز تخصصی مهدویت آغاز به کار کرد.

کلباسی ادامه داد: نهادها و موسسات بسیاری در حوزه مهدویت در کشور فعالیت می‎کنند که آنها را می‎توان به نهادهای فرهنگی، علمی، پژوهشی، اجرایی و هنری تقسیم کرد.

وی افزود: این فعالیت‎ها در دو حوزه اجرایی و پیشنهادی پیگیری می‎شود که در حوزه اجرایی، فعالیت‌هایی از سال گذشته تا امروز در زمینه فرهنگ‎سازی در زمینه مهدویت با دو هدف‌گیری آموزشی و فرهنگی آغاز شده است.

دبیر ستادهماهنگی فعالیت‎های مهدوی کشور؛ ایجاد دبیرخانه و سایت اطلاع‌رسانی، برگزاری 13 جلسه مشترک با اعضا و همچنین کمیته‎های تخصصی، ارتباط با موسسات و نهادهای مهدوی و آموزشی کشور به منظور برگزاری برنامه‎های مهدوی و همچنین ارتباط با مهدیه‎های سراسر کشور در زمینه اجرای طرح‎های فرهنگی را از جمله فعالیت‎های این ستاد در سال گذشته ذکر کرد.

کلباسی، با بیان این‌که «امسال نیز بمناسبت 9 ربیع سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) برنامه‎هایی از سوی این ستاد اجرا خواهد شد» گفت: برگزاری دوره غیر حضوری مهدویت در رادیو معارف، پیاده‌روی حرم تا جمکران، اعزام کارشناسان به مناطق مختلف کشور جهت برگزاری نشست‎ها و دوره‎های معرفتی و همچنین برگزاری برنامه‎های پاسخگویی به شبهات مهدویت از مهمترین برنامه‌ها است.

انتهای پیام

کد N16898

وبگردی