آفتاب

آغاز به کار کمیسیون مشترک مرزی ایران و جمهوری آذربایجان

آغاز به کار کمیسیون مشترک مرزی ایران و جمهوری آذربایجان

کمیسیون مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، صبح امروز (دوشنبه) در باکو ، پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلف خلف اف ˈ معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در مراسم آغاز به کار این کمیسیون با اشاره به اراده مسوولان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد: آینده روابط ایران و جمهوری آذربایجان روشن است و هیچ مشکلی در مناسبات دو کشور وجود ندارد.

وی مرزهای دو کشور را مرزهای دوستی خواند و ابراز امیدواری کرد که ساماندهی امور مرزی به تقویت بیش از پیش مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان کمک کند.

ˈمحسن پاک آیینˈ سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز در نشست آغازین کمیسیون مشترک مرزی، با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور ، هیات ایرانی را یکی از هیات های مجرب و مطلع در امور مرزی دانست و گفت: حضور این هیات در باکو نشانگر اعتماد متقابل بین طرفین است.

وی ابراز امیدواری کرد که با ساماندهی امور مرزی، روابط دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان روز به روز تقویت شده و مردم دو کشور بتوانند از این امکان استفاده مطلوبی داشته باشند.

نشست اولیه کمیسیون مشترک مرزی ایران و جمهوری آذربایجان با صحبت های ˈعلیرضا جهانگیریˈ مدیر کل حقوقی وزارت امور خارجه کشورمان که سرپرستی هیات ایرانی را بر عهده دارد ادامه یافت.

مذاکرات کمیسیون مشترک مرزی ایران و جمهوری آذربایجان به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

کد N16699

وبگردی